Oponeo.pl z dwucyfrowymi przychodami w Q3 2019 | MOTOFAKTOR

Oponeo.pl z dwucyfrowymi przychodami w Q3 2019

W III kwartale br. Grupa Oponeo.pl uzyskała o 16% wyższe przychody w stosunku r/r. z 132,4 mln zł do 153,6 mln zł.

Dzięki wzrostowi sprzedaży opon przychody z zamówień krajowych wzrosły o 19% w stosunku do III kwartału 2018 roku i wyniosły 120,3 mln zł. Przychody ze sprzedaży zagranicznej wzrosły o 7% i wyniosły 33,3 mln zł stanowiąc 22% w przychodach Grupy. Narastająco za trzy kwartały 2019 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 14% i wyniosły 551,6 mln zł wobec 484,9 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

 

Dominującym elementem przychodów Grupy Oponeo.pl były wpływy z tytułu sprzedaży opon, które w III kwartale 2019 roku wyniosły 134,9 mln zł. Stanowiły one 89% całości przychodów z tytułu sprzedaży towarów.

Wzrost sprzedaży zrealizowany przez OPONEO.PL został osiągnięty mimo trwającej od początku roku niesprzyjającej sytuacji rynkowej w segmencie opon do samochodów osobowych w Polsce, w którym odnotowano od początku roku ponad 7% spadek sprzedaży.

Prezes Zarządu Oponeo.pl S.A. - Dariusz Topolewski

 

Grupa zanotowała także wzrost w zakresie sprzedaży felg. W III kwartale 2019 roku Grupa Oponeo.pl sprzedała 22,3 tys. sztuk felg, tj. o 20% więcej niż w III kwartale 2018 roku, generując przychód z tego tytułu wielkości 5,8 mln zł.

 

Dynamiczny wzrost sprzedaży krajowej jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej. Analitycy rokują, że w 2019 roku wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 50 mld zł.

 

Skonsolidowany wynik netto w III kwartale 2019 roku wyniósł -6,5 mln zł wobec -4,2 mln zł wyniku uzyskanego w III kwartale 2018 roku. Od początku roku do końca września 2019 roku Grupa Oponeo.pl zanotowała 2,3 mln zł zysku netto wobec 3 mln zł zysku netto w analogicznym okresie 2018 roku.

 

Spółka opublikowała także wstępne, jednostkowe przychody osiągnięte w październiku tego roku, które wyniosły 146,8 mln zł i wzrosły o 27% w stosunku do przychodów uzyskanych w październiku 2018 roku.

 

W kolejnych kwartałach Grupa Oponeo.pl zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, tj. na umacnianie pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizację sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem funkcjonujących sklepów internetowych.

 

Źródło: Oponeo.pl

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).