W 2019 roku Grupa umocniła markę Oponeo.pl na rynku sprzedaży opon i wypracowała 20,2 mln. zł zysku netto, czyli o 23,5% więcej niż w poprzednim roku.
Na wzrost wyniku netto miały wpływ przede wszystkim przychody ze sprzedaży, które wyniosły 962 mln zł wobec 843 tys. zł przychodów za 2018 rok. Na sprzedaż krajową przypadało 769,7 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 16,6%.
Udział przychodów krajowych w całości przychodów Grupy Oponeo.pl ze sprzedaży wyniósł 80%. Przychody z działalności zagranicznej wyniosły 192,3 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 5,3%.
Głównym elementem przychodów były przychody ze sprzedaży opon. Wyniosły one 876,8 mln zł i przedstawiały 91% całości przychodów ze sprzedaży Grupy. W całym 2019 roku Grupa Oponeo.pl wysłała do swoich klientów 3,7 mln opon, tj. o 11,3% więcej niż rok wcześniej. W Polsce sprzedaż, biorąc pod uwagę wolumen opon, zwiększyła się o 12,8%, natomiast za granicą o 3,1% w relacji do 2018 roku.
W 2019 roku z tytułu sprzedaży felg Grupa uzyskała 38,6 mln zł przychodów, czyli o 18,3% więcej niż w poprzednim roku.
Wzrosty sprzedaży zostały osiągnięte przez Grupę mimo kontynuacji trendu spadkowego na rynku opon w Polsce i w Europie. W skali całego kraju sprzedaż opon do samochodów osobowych w 2019 roku spadła o 8,1%, a w Europie o 2%
Działalności Grupy sprzyjał jednak dynamiczny rozwój rynku e-commerce. W 2019 roku obroty w handlu elektronicznym B2C w Europie wzrosły o 13,6% rok do roku.
Prezes Zarządu Oponeo.pl SA - Dariusz Topolewski
Jak wynika z raportu Gemius E-commerce w 2019 w Polsce łączna liczba internautów to 27,5 mln osób, aż 60% z nich kupuje w polskich e- sklepach, zaś 26% dokonuje zakupów przez zagraniczne kanały e-sprzedaży. Eksperci twierdzą, że wartość rynku e-commerce w Polsce w 2020 roku może sięgnąć nawet 70 mld zł.
W 2019 roku Oponeo.pl S.A. dokonała sprzedaży na rzecz Wirtualna Polska Media S.A. 5 mln akcji spółki AutoCentrum.pl S.A., co dodatnio wpłynęło na wynik finansowy.
Perspektywy na 2020 rok dla Grupy wiążą się z kontynuacją obranej strategii rozwoju w segmencie e-commerce poprzez poszerzanie portfolio produktowego, udoskonalanie procesów logistycznych i wdrażanie nowoczesnych i bezpiecznych rozwiązań informatycznych.
Źródło: Oponeo.pl