ADVAN Sport V107 to opona wysokich osiągów od firmy Yokohama. Opony dostarczane do BMW M zostały opracowane wspólnie z producentem tych samochodów i wspomagają nadzwyczajne osiągi BMW M na drogach publicznych i torach wyścigowych. Wykorzystano w nich specjalnie opracowaną mieszankę gumową i wzór bieżnika z dopasowanym obszarem rowków, które zapewniają doskonałą przyczepność na suchej nawierzchni a zarazem wysoką odporność na zużycie. Opona otrzymała również najwyższą ocenę „A” według unijnego systemu etykietowania w kategorii osiągów na mokrej nawierzchni.
Kształt bloków bieżnika ADVAN Sport V107 opracowanego dla BMW M został zoptymalizowany tak, aby zapewnić jednolity nacisk na podłoże, co dodatkowo przyczyniać ma się do wydajności opony na suchej nawierzchni oraz odporności na zużycie. Z kolei karkas, uważany za szkielet opony, składa się ze specjalnie wykonanych kordów, przy czym nitki kordu tekstylnego ułożono pod większym kątem.
Taka konstrukcja opony zapewniać ma jej wysoką stabilność i doskonałe prowadzenie niezbędne w samochodach premium o dużej mocy. Osiągi opony ADVAN Sport V107 opracowanej specjalnie dla nowych modeli M3 Sedan i M4 Coupe zostały potwierdzone podczas jazd testowych na torze Nürburgring, powszechnie uważanym za najtrudniejszy tor testowy na świecie. Tor ma długość ok. 25 km, posiada 200 zakrętów, a różnica wzniesień wynosi tu 300 metrów.
W samochodach BMW M stosowane są opony OE od wybranych producentów. Na ściankach bocznych wszystkich wybranych opon, w tym ADVAN Sport V107, znajduje się symbol homologacji z gwiazdą BMW, który potwierdza możliwości techniczne opon, ich jakość i niezawodność.
Yokohama Rubber i BMW M3 mają za sobą wiele lat udanej współpracy w sportach motorowych. Zespoły BMW ścigały się na oponach wyścigowych Yokohama, wygrywając wiele czołowych wyścigów. BMW M3 Schnitzer Motorsport wygrało pierwsze World Touring Car Championship w 1987 roku, a następnie zwyciężyło w European Touring Car Championship w 1988 roku.
BMW M3 na oponach Yokohama odnosiło również zwycięstwa w wyścigach długodystansowych w Stanach Zjednoczonych i Europie: pięciu 24-godzinnych wyścigach na torze Nürburgring i Spa-Francorchamp, najbardziej elitarnych wyścigach długodystansowych na świecie, 24-godzinnym wyścigu Daytona na Florydzie i 12-godzinnym wyścigu w Sebring.
Źródło: Yokohama