Opony Continental królują w testach | MOTOFAKTOR

Opony Continental królują w testach

Opona letnia Continental PremiumContact 7 zwyciężyła w testach niezależnych stowarzyszeń i czasopism motoryzacyjnych. Opona SportContact 7 wygrywa test „AutoBild Sportscars”, a AllSeasonContact 2 zajęła pierwsze miejsce spośród siedmiu modeli opon.
10/05/2024

Stowarzyszenia motoryzacyjne, takie jak niemieckie ADAC i ACE, a także magazyny motoryzacyjne, w tym „AutoBild”, „AutoBild Reisemobil”, „Autozeitung”, „Auto Motor und Sport” i „Sportauto” były zgodne co do jednego – ogumienie PremiumContact 7 firmy Continental jest najlepsze, zajmując pierwsze miejsce w przeprowadzonych przez nie testach i rankingach. Opona letnia opracowana przez ekspertów ds. rozwoju w Hanowerze znalazła się również na czele rankingów magazynów motoryzacyjnych w Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Polsce.

Oceny oscylowały wokół pojęć „wzorowe”, „wysoce zalecane” i „wybitne”, a 15 z 16 publikacji wskazało PremiumContact 7 jako najlepszą oponę w swojej klasie. Jej imponujące zalety w zakresie bezpieczeństwa odegrały szczególnie ważną rolę w osiągnięciu tych wyróżnień; PremiumContact 7 odnotowała znacznie krótszą drogę hamowania niż jej konkurenci na mokrym i suchym asfalcie. ADAC wysoko ocenił ją również pod względem wpływu na środowisko, dzięki dużemu przebiegowi. Ogumienie zostało także docenione przez polski magazyn „Motor”, w którego teście opon letnich na sezon 2024 Continental PremiumContact 7 zajął pierwsze miejsce, deklasując rywali m.in. pod kątem jazdy po mokrej nawierzchni czy jazdy sportowej na czas.

Zaawansowana technologicznie opona SportContact 7 również uzyskała bardzo dobre wyniki w testach. „AutoBild Sportscars” (wydanie 4/24) przyznał jej najwyższe wyróżnienie „wzorowe”. Opona pewnie przeszła testy porównawcze w samochodzie testowym AMG, co skłoniło magazyn do opisania jej jako „przekonującej opony supersportowej, która nie wykazuje prawie żadnych słabości” i pochwalenia jej „dynamicznego prowadzenia na mokrej i suchej nawierzchni, doskonałego wyważenia, krótkiej drogi hamowania i dobrych rezerw aquaplaningu”. W testach przy prędkości 100 km/h na mokrym asfalcie opona Continental odnotowała drogę hamowania wynoszącą 49,2 m – o 19,1 m krótszą niż opona, która zajęła ostatnie miejsce (azjatycki model budżetowy).

Opona całoroczna AllSeasonContact 2 również wypadła bardzo dobrze w testach, wyróżniając się prowadzeniem na mokrej i suchej nawierzchni, trakcją na śniegu i niskimi oporami toczenia pod czujnym okiem dziennikarzy portalu Tyre Reviews w Anglii. Tester Jonathan Benson nazwał ją „wyjątkowym produktem firmy Continental”.

Letnie, całoroczne i zimowe opony Continental są przystosowane do pojazdów z każdym rodzajem układu napędowego.

Źródło: Continental

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?

belka Wiadomości Google

 

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).