Duże, mocne samochody i SUV-y z napędem elektrycznym lub hybrydowym znacznie bardziej obciążają nawierzchnię niż konwencjonalne pojazdy. Jednocześnie modele te oferują niewielkie możliwości montażu większych opon o większej nośności. W odpowiedzi Continental wprowadza pierwszą oponę do samochodów osobowych z nowym indeksem nośności HL. Napompowane do tego samego poziomu ciśnienia, opony te mają większą nośność niż te wyprodukowane zgodnie ze standardem XL.
Produkty o nowej maksymalnej nośności mają umieszczony kod HL na ścianie bocznej przed rozmiarem, np. „HL 245/40 R 19 101 Y XL”. Nośność opony HL wynosi 825 kg (indeks nośności 101), co stanowi o 10% wyższą wartość w stosunku do znanego standardu XL umożliwiającego obciążenie do 750 kg (indeks 98).
Zbudowane zgodnie ze standardem SL opony tej wielkości, odpowiednie dla wielu samochodów włącznie z modelami średniej klasy, przyjmują maksymalne obciążenie w wysokości 670 kg (indeks 94). Nośność nowych opon HL jest zatem o prawie jedną czwartą wyższa. Uwzględniając rozwijające się trendy rynkowe, Continental spodziewa się rosnącego popytu ze strony producentów oryginalnego wyposażenia aut (OEM) na opony z nowym kodem HL.
Zwiększenie nośności przy jednoczesnym spełnieniu innych oczekiwań klientów wymagało szeregu zmian zarówno w konstrukcji opony, jak i w mieszance gumowej.
Musieliśmy znaleźć optymalne rozwiązania na bardzo wysokim poziomie, uwzględniając konieczne kompromisy. Jeśli chodzi o konstrukcję, wzmocniliśmy stopkę i ulepszyliśmy kontur opony, aby zmniejszyć poziom hałasu. Jednocześnie zoptymalizowaliśmy wzór bieżnika i mieszankę. W rezultacie udało nam się osiągnąć niskie opory toczenia, zapewnić precyzyjne prowadzenie i utrzymać przebieg na zwyczajowym wysokim poziomie.
odpowiedzialny za rozwój nowej opony Continental - dr Stefan Habicht
Continental produkuje obecnie pierwsze opony w nowym standardzie HL jako oryginalne wyposażenie, ale będą one również dostępne na rynku wymiany ogumienia.
Źródło: Continental