Opony do BEV w ofercie Tyre24 | MOTOFAKTOR

Opony do BEV w ofercie Tyre24

Platforma B2B Tyre24 jest przygotowana do wzrostu liczby pojazdów elektrycznych i coraz większego popytu na opony do tego typu samochodów.

Rynek e-samochodów w Polsce rozwija się. Nowe premie na zakup mogą zapewnić dalszy wzrost sprzedaży. Przy łącznej liczbie około 4000 nowych i używanych samochodów elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym (BEV) i hybrydowym (PHEV), liczba samochodów elektrycznych zarejestrowanych w Polsce po raz pierwszy w 2019 roku wzrosła o 97% w porównaniu z rokiem poprzednim.

 

Do tego należy doliczyć prawie 43 700 tradycyjnych modeli hybrydowych (HEV; +60%). Jest to wynik licznika mobilności elektrycznej publikowanego corocznie przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) i Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).

 

Producenci wprowadzają na rynek różne koncepcje pojazdów: BMWi3 przewiduje opony o
większej średnicy i wąskiej szerokości („tall & narrow”). Z drugiej strony, są też pojazdy
takie jak e-Golf. Tutaj została opracowana sprawdzona koncepcja pojazdu z alternatywnym
systemem napędowym.

 

Krótko mówiąc: W świecie e-mobilów jest nie tylko jedna koncepcja opon. W ślad za nimi idą producenci opon, przede wszystkim oczywiście marki premium, takie jak Continental z Conti.eContact, Michelin z Energy E-V dla Renault Zoe, Bridgestone z Turanza Ecopia EP500 czy Goodyear, którzy od 2018 r. zapewniają Audi E-Tron opony Eagle F1 Asymmetric 3 SUV. W firmie Goodyear najnowsza koncepcja opon do samochodów elektrycznych nosi nazwę „Electric Drive Technology” i jest oparta na oponie EfficientGrip Performance.

Szczególne wymagania co do opon

W tej kwestii zdania są podzielone. Auta elektryczne jak Renault Zoe lub BMW i3 stawiają na wąskie opony. Ten rodzaj o niskich oporach ma dużą średnicę i wąski bieżnik.

 

Minimalne założenie zgodnie z mottem, aby przy jednym naładowaniu akumulatora przejechać jak najwięcej kilometrów. Wąskie opony mają szczególnie niewielki opór toczenia i opór powietrza.

 

Tym samym zasięg pojazdu elektrycznego jest większy. Ponieważ w większości krajów struktura ładowania pojazdów elektrycznych jest tak, czy inaczej niezbyt rozwinięta, jedno ładowanie jest dla kierowcy bardzo ważne.

 

Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku Tesla S. Posiadając opony 245/40R20 lub nawet 245/35R21 samochód może przyspieszyć w ciągu 3 sekund od 0 do 100 km/h.

 

Ciężki samochód posiada dużą baterię z ogromnymi wartościami przyspieszenia. Ale to przyspieszenie jest możliwe tylko wtedy, gdy jest wystarczająca przyczepność. W tym przypadku potrzeba więcej powierzchni nośnej.

Obydwa pomysły są uzasadnione i jednocześnie wykazują sprzeczność celów. Z jednej strony optymalne zużycie energii poprzez zastosowanie wąskich opon, z drugiej strony maksymalne osiągi przy zastosowaniu "szerokich laczków". Jedno odnosi się do obydwu pomysłów: ten kto teraz klientowi w jego samochodzie elektrycznym przekłada opony na letnie, powinien poszukać na platformie Tyre24 opon o możliwie najniższym oporze toczenia. Rozpoznać je można po etykiecie opony z oznaczeniem "AA".

CEO i założyciel Tyre24 - Michael Saitow

 

Źródło: Tyre24

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).