Opony do EV w Białej Księdze Continental | MOTOFAKTOR

Opony do EV w Białej Księdze Continental

Kompleksowy pakiet informacji od Continental oferuje wgląd w rozwój opon dla alternatywnych systemów napędowych.

Zarówno producenci, dostawcy pojazdów, jak i cała branża motoryzacyjna, pracują nad tym, aby mobilność i łańcuch wartości stały się w przyszłości bardziej zrównoważone. Pojazdy elektryczne są kluczem do bardziej ekologicznej, przyszłościowej mobilności. Firma Continental koncentrując się nad stworzeniem odpowiednich opon do alternatywnych systemów napędowych, już w 2011 r. zaprezentowała na targach IAA Commercial Vehicle Show oponę Conti.eContact, dostosowaną do pojazdów elektrycznych i hybrydowych.

 

Obecnie, Continental wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w projektowaniu opon, dąży do dostosowania całej swojej oferty do specyficznych wymagań alternatywnych systemów napędowych. Nowa, biała księga „Elektromobilność i opony” (ang. „Electric Mobility and Tires”) stanowi obszerne wprowadzenie do tematu projektowania opon do pojazdów elektrycznych. Znajdziemy w niej rozdziały poświęcone trendom mobilności elektrycznej, oponom do pojazdów elektrycznych, a także projektom pilotażowym i współpracy firmy z innymi dostawcami.

Te same, ale inne: opony do pojazdów elektrycznych

Opony do pojazdów elektrycznych i pojazdów o napędzie konwencjonalnym są zasadniczo takie same. Jednak elektryfikacja znacząco zmienia warunki, w jakich muszą pracować opony – mówi Annika Lorenz, szefowa działu Fleet Solutions Germany w Continental. Na świecie jeździ już 10 milionów samochodów elektrycznych. Jednak jeszcze przez jakiś czas, większość pojazdów, które poruszają się na naszych drogach, będą autami napędzanymi silnikami spalinowymi. Pojazdy elektryczne stanowią prawie 4% niemieckiego rynku, ale jest to karkołomne wobec około 96% udziału, jaki mają pojazdy benzynowe i wysokoprężne. Zauważamy trend, że zwłaszcza w branży flotowej nacisk na pojazdy elektryczne jest coraz większy – dodaje Lorenz.

 

W przypadku opon do wysokowydajnych pojazdów elektrycznych obowiązuje zasadniczo ta sama zasada, co w przypadku niskoemisyjnych pojazdów z silnikami spalinowymi – chodzi o niższe zużycie energii, niezależnie od rodzaju napędu. Biorąc pod uwagę samochody elektryczne, wyższa nośność, zoptymalizowany opór toczenia i niski poziom hałasu są szczególnie istotnymi kryteriami przy projektowaniu opon. Wymagania dla pojazdów użytkowych są jeszcze bardziej rygorystyczne, głównie w wyniku unijnej Dyrektywy w sprawie czystych pojazdów oraz narzędzia VECTO, które ma na celu zmniejszenie emisji CO2.

Sprzeczne cele i zmiana punktu ciężkości

Mobilność elektryczna zmienia kierunek rozwoju opon. Wyzwanie polega na znalezieniu optymalnego połączenia różnych wymagań, tj. konieczności jednoczesnego osiągnięcia wysokich standardów bezpieczeństwa, prowadzenia i komfortu. Pojazdy elektryczne są cięższe niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi, co oznacza, że opony muszą być zaprojektowane tak, aby przenosić większe obciążenia. Aby spełnić wszystkie te wymagania, zarówno konstrukcja opony, jak i mieszanka gumowa są wciąż udoskonalane.

 

Wynikają z tego pewne sprzeczne cele, które muszą zostać rozwiązane na wysokim poziomie – chodzi o opór toczenia, hałas opony i jej żywotność. Nowe koncepcje i produkty firmy Continental, takie jak cyfrowe rozwiązania oferowane dla pojazdów użytkowych, wskazują drogę do konserwacji predykcyjnej i pokazują potencjał nowych materiałów, dzięki którym użytkowanie pojazdów jest wydajne, bezpieczne i zrównoważone.

Cenne doświadczenia: Extreme E, MOIA i Futuricum

Continental wykorzystuje swoją wiedzę zdobytą dzięki licznym współpracom i partnerstwom na rzecz rozwoju opon nowej generacji, na przykład z Extreme E, MOIA czy Futuricum. Inżynierowie z Continental, zarówno po stronie samochodów osobowych, jak i pojazdów użytkowych, połączyli siły z producentami i klientami, aby pracować nad nowymi koncepcjami i badać, które rozwiązania najlepiej sprawdzają się w praktyce. Biała księga wykorzystuje osiem przykładów, aby zilustrować różne aspekty będące w czołówce rozwoju w segmentach samochodów elektrycznych, ciężarówek i autobusów. Biała księga oferuje kompleksowy pakiet materiałów, aby dać czytelnikowi solidne zrozumienie tematu i ogólnego kontekstu.

 

Biała księga Continental „Elektromobilność i opony” w wersji angielskiej jest dostępna TUTAJ.

 

Źródło: Continental

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).