Samochody elektryczne cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Platforma B2B ALZURA Tyre24 oceniła zatem, jak rozwija się rynek opon do samochodów elektrycznych na rynku wtórnym. Boom na samochody elektryczne jest również widoczny w sprzedaży opon do samochodów elektrycznych na platformie. W okresie od stycznia do maja 2022 r. sprzedano o około 85% więcej opon do samochodów elektrycznych w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W ciągu ostatnich dwóch lat asortyment opon do samochodów elektrycznych zwiększył się, ale udział opon do samochodów elektrycznych w całej gamie opon na platformie wciąż wynosi mniej niż jeden procent. Pod względem ceny opony do samochodów elektrycznych plasują się znacznie wyżej niż opony zwykłe. W maju na platformie B2B w Polsce średnia cena wyniosła około 520 złotych, czyli o 45% więcej niż średnia cena za zwykłe opony wynosząca około 360 złotych.
Asortyment opon do samochodów elektrycznych jest obecnie nadal niewielki. Ze względu na mały wybór producenci opon mogą naliczać wysokie ceny. Jednak jeśli coraz więcej producentów będzie wprowadzać na rynek opony do samochodów elektrycznych, a podaż wzrośnie, ceny spadną i zrównają się z cenami zwykłych opon. Popyt na auta elektryczne sprawi, że wkrótce pojawi się mnóstwo samochodów, które będą musiały wymienić swoje pierwsze opony. Najpóźniej do tego czasu oferta na rynku szybko się powiększy. Wtedy opony do samochodów elektrycznych nie będą już interesować tylko producentów oryginalnego wyposażenia. Spodziewam się znacznego wzrostu już jesienią. To właśnie wtedy wiele samochodów kupionych w tym roku po raz pierwszy będzie potrzebowało opon zimowych – mówi Michael Saitow, CEO i założyciel firmy ALZURA.
Najlepsze marki opon do samochodów elektrycznych w okresie od stycznia do maja 2022 r.:
Źródło: SAITOW AG