Opony Goodyear fabrycznie w nowym Audi Q6 e-tron | MOTOFAKTOR

Opony Goodyear fabrycznie w nowym Audi Q6 e-tron

Audi wybrało opony Goodyeara jako fabryczne wyposażenie nowego, w pełni elektrycznego SUV-a premium Q6 e-tron. Będą to opony linii Eagle F1 Asymmetric i UltraGrip.

Goodyear ściśle współpracował z Audi przy projektowaniu i testowaniu opon, co umożliwiło optymalne dopasowanie oraz poprawę osiągów pojazdu. Opony montowane w fabryce bazują na dobrze ugruntowanej współpracy Goodyeara z Audi w obszarze pojazdów elektrycznych, a także na doświadczeniach zdobytych przy wcześniejszym wyposażeniu modeli e-tron GT quattro i RS e-tron GT.

Nowe Audi Q6 e-tron musiało sprostać określonym normom hałasu zewnętrznego, aby uzyskać homologację zgodnie z nowymi regulacjami wymagającymi redukcji hałasu o 2 dB*. W związku z tym konieczne było opracowanie opon, które minimalizują hałas drogowy. Goodyear wsparł Audi, modyfikując wzór bieżnika i konstrukcję opon przewidzianych do fabrycznego wyposażenia. Dodatkowo, firma stworzyła oddzielne specyfikacje opon dla każdej osi, co umożliwiło indywidualne dostosowanie charakterystyki ich działania oraz poprawiło stabilność i zachowanie pojazdu podczas pokonywania zakrętów.

Alexandre Scharis, starszy kierownik ds. projektów technicznych w Goodyear, Fot. Goodyear
Alexandre Scharis, starszy kierownik ds. projektów technicznych w Goodyear, Fot. Goodyear

„Relacje z Audi są dla nas niezwykle istotne, ponieważ budują zaufanie do naszych kompetencji w opracowywaniu opon dostosowanych do najnowszych modeli tego producenta” – powiedział Alexandre Scharis, starszy kierownik ds. projektów technicznych w Goodyear. – „Ściśle współpracowaliśmy z zespołem Audi w zakresie modelowania i testowania, w tym podstawowych badań obszaru stopki, co zaowocowało innowacyjnym projektem tego elementu, który zapewnia wyjątkowo spójne osiągi opon”.

„Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani przez Audi do opracowania opon na pierwsze wyposażenie do nowego Q6 e-tron. Współpraca ta zaowocowała stworzeniem opon, które nie tylko spełniają wymagania techniczne nowego modelu, ale również poprawiają wrażenia z jazdy poprzez redukcję hałasu drogowego i optymalizację osiągów. To partnerstwo jest kolejnym dowodem naszego zaangażowania w rozwój mobilności elektrycznej – powiedział Johannes Moll, dyrektor zarządzający Goodyear ds. wyposażenia fabrycznego na rynek konsumencki w regionie EMEA.

Dostępne modele i rozmiary

  • Eagle F1 Asymmetric 3 SUV AU: 235/60R19 107H, 255/55R19 111H, 255/60R18 112H, 235/65R18 110H, 285/40R21 109W, 255/45R21 106W
  • UltraGrip Performance+ SUV AU: 235/60R19 107H, 255/55R19 111H, 255/50R20 109H, 285/45R20 112H, 285/40R21 109W, 255/45R21 106W

Fot. Audi

* Od 1 lipca 2024 r. nowe pojazdy muszą spełniać limity Etapu 3 na poziomie 68 dB (A) zgodnie z Reg 51.03 ONZ (stosunek mocy do masy < 120 kW/tonę). Limit ten jest o 2 dB (A) niższy w porównaniu do obecnego limitu 70 dB (A).

Źródło: Goodyear

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).