Opony Hankook fabrycznie w CUPRZE Tavascanie | MOTOFAKTOR

Opony Hankook fabrycznie w CUPRZE Tavascanie

Hankook dostarcza oponę letnią klasy premium iON evo SUV do nowego modelu CUPRA Tavascan.

Opony premium Hankook iON evo SUV z oznaczeniem „+” przeznaczone do montażu w modelu CUPRA Tavascan dostępne są w wersjach 19-calowych jako ogumienie mieszane oraz w rozmiarach 20 i 21 cali, które dedykowane są dla wszystkich osi. Dodatkowo, oferowana jest specjalna sportowa wersja 21-calowych opon, oznaczona napisem „e-Performance” na boku. Dzięki zastosowaniu mieszanki o wysokiej przyczepności, ta wersja wyróżniać ma się jeszcze lepszą przyczepnością oraz krótszą drogą hamowania, podkreślając sportowy charakter. W alternatywie, Hankook oferuje także 19-calową oponę całoroczną, która została stworzona z myślą o pojazdach elektrycznych, jako część wyposażenia oryginalnego.

„Jesteśmy dumni z naszej bliskiej współpracy z marką CUPRA, w ramach której opracowaliśmy opony idealne do nowego, topowego modelu samochodu elektrycznego tej marki” – mówi Klaus Krause, wiceprezes i szef europejskiego centrum technicznego firmy Hankook. – „Jasno wyznaczonym celem było przeniesienie wysokiego potencjału dynamicznego SUV-a coupé na asfalt, a jednocześnie osiągnięcie maksymalnego zasięgu dzięki najniższym możliwym oporom toczenia – a wszystko to bez kompromisów w kwestii komfortu”.

Hałas wyraźnie obniżony

Podczas projektowania opon iON evo SUV do modelu CUPRA Tavascan kluczowym celem było zredukowanie hałasu podczas jazdy. Dzięki osiągnięciu wartości poniżej 66 decybeli, opona pozostaje poniżej ustalonego poziomu głośności, co umożliwia zachowanie ogólnego limitu dźwięku w pojeździe wynoszącego 68 decybeli. Minimalizację hałasu generowanego przez bieżnik udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu technologii Opti Pitch, która optymalizuje zarówno liczbę, jak i rozmiar klocków bieżnika.

Fot. CUPRA

Ogumienie skrojone pod możliwości Tavascana

W bliskiej współpracy z CUPRĄ firma Hankook zdołała dostosować opony iON evo SUV do sportowego charakteru SUV-a coupé. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań technicznych inżynierowie opracowali konstrukcję, która ma minimalizować opory toczenia, zapewniać bardzo niski poziom hałasu oraz wysoką wytrzymałość. Dla kierowców elektrycznych pojazdów oznacza to większy zasięg na jednym ładowaniu akumulatora, nawet podczas sportowej jazdy. Dodatkowo nowe opony Hankook iON evo SUV zostały precyzyjnie zaprojektowane z myślą o natychmiastowym maksymalnym momencie obrotowym Tavascana z napędem na wszystkie koła, co znacząco poprawia osiągi przy starcie.

Pakiet technologiczny zaadaptowany pod EV

Opona Hankook iON evo SUV, dzięki swojej wyższej nośności, odpowiada na zwiększony ciężar Tavascana, który związany jest z większym akumulatorem trakcyjnym. Wyjątkowo odporne włókna aramidowe mają skutecznie przeciwdziałać odkształceniom, które mogą występować w wyniku dużego momentu obrotowego, zwłaszcza podczas startu i przyspieszania. Mieszanka materiału bieżnika, wzbogacona o naturalną żywicę, ma zapewniać wysoką trwałość opon klasy premium, przy jednoczesnym zmniejszeniu ścierania w porównaniu do tradycyjnych materiałów.

Dzięki wysokiemu udziałowi krzemionki, opona charakteryzuje się lepszą przyczepnością na mokrej nawierzchni, co jest szczególnie istotne w kontekście sportowego charakteru Tavascana. Dodatkowo, wysoka zawartość olejów roślinnych w mieszance czyni iON evo SUV bardziej ekologicznym produktem, co korzystnie wpływa na trwałość bieżnika. Taka konstrukcja umożliwia utrzymanie wysokich osiągów przy mniejszym zużyciu materiałów, a ich niski ciężar przyczynia się do obniżenia oporów toczenia.

Kolejnym ważnym aspektem, który świadczy o starannym projektowaniu, jest aerodynamiczna budowa opony iON evo SUV. Taki kształt maksymalizuje efektywność oraz zasięg, a bieżnik został zoptymalizowany w celu osiągnięcia jak najniższego oporu powietrza, włącznie z napisami umieszczonymi na bocznych ścianach.

Technologia SEALGUARD

Opony przeznaczone do modelu CUPRA Tavascan są wyposażone w innowacyjny materiał uszczelniający Hankook SEALGUARD. Dzięki niemu szkody w bieżniku o maksymalnej średnicy do pięciu milimetrów są automatycznie naprawiane. Technologia Hankook SEALGUARD pozwala na dalszą jazdę nawet w przypadku przebicia przez gwóźdź, co w razie potrzeby eliminuje konieczność wymiany koła w potencjalnie niebezpiecznych warunkach na poboczu.

Źródło: Hankook

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).