Škoda Enyaq iV będzie wyposażona w opony Ventus S1 evo 3 ev opracowane specjalnie dla samochodów elektrycznych, podobnie jak siostrzany model z tej samej grupy, Volkswagen ID.4. W zależności od wariantu modelowego pierwszego elektrycznego SUV-a marki Škoda dostępne są rozmiary od 18 do 20 cali.
Hankook i Škoda już w przeszłości ściśle ze sobą współpracowały. Tym bardziej cieszymy się, mogąc teraz kontynuować naszą wieloletnią i pełną zaufania współpracę nad pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em tej marki – mówi Sanghoon Lee, prezes Hankook Tire Europe – Opona Ventus S1 evo 3 ev, perfekcyjnie dostosowana do potrzeb pojazdów elektrycznych, w połączeniu z nowym modelem Skody wnosi istotny wkład w zrównoważoną mobilność.
Ventus S1 evo 3 ev łączy w sobie niskie opory toczenia i wysoką nośność. Wyposażona w opony premium Hankook, dynamicznie stylizowana Škoda Enyaq iV spełnia wszystkie wymagania, aby efektywnie wykorzystywać energię akumulatora i tym samym zapewniać jak największy zasięg, co wciąż stanowi jedno z najważniejszych kryteriów dla pojazdów elektrycznych.
Jednocześnie opona Hankook Ventus S1 evo 3 ev jest dopasowana do nowego elektrycznego SUV-a Škody w najdrobniejszych szczegółach, aby pewnie harmonizować się z wynikającą z koncepcji większą masą pojazdu we wszystkich sytuacjach drogowych. Hankook wyposażył specjalnie zaprojektowaną oponę do samochodów elektrycznych w dwuwarstwową osnowę wykonaną z wysokowydajnych włókien. Oferuje ona bardzo wysoką stabilność i ma zapewniać niską masę własną w stosunku do swoich rozmiarów.
Kolejną cechą opony Ventus S1 evo 3 ev jest specjalna mieszanka bieżnika. Dobrze radzi sobie ona z typowymi dla pojazdów elektrycznych bardzo wysokimi momentami obrotowymi, zapewniając wysoką przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Opory toczenia przez cały czas pozostają na niskim poziomie. Cechą szczególną opon w rozmiarze 20 cali ze ścianą boczną o zmniejszonej wysokości jest dodatkowe wzmocnienie na bazie stali w obszarze stopki, które przyczynia się do jeszcze większej sztywności ściany bocznej. Oprócz precyzyjnego dopasowania opony do felgi zapewnia to wyjątkowo sportową, bezpośrednią reakcję układu kierowniczego.
Źródło: Hankook