Hankook rozszerza swoją pierwotną działalność i będzie dostarczać opony do pojazdów elektrycznych, aby wyposażyć w nie pierwszego e-SUVa firmy Volkswagena ID.4. Aby sprostać wymaganiom tej technologii, ID.4 będzie wyposażony w oponę Ventus S1 evo 3 ev, która została zaprojektowana specjalnie do pojazdów elektrycznych. W zależności od wariantu wyposażenia, rozmiary od 18 do 21 cali są częściowo wyposażone w technologię zabezpieczającą przed przebiciem Hankook SEALGUARD. Dostępny także z oryginalnym wyposażeniem w rozmiarze 20 i 21 cali: „bliźniaczy brat” silnika ID.4, the VW ID.4 GTX.
Prototypy różnych pojazdów elektrycznych firmy VW były już wyposażane w opony Hankook. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z tego, że możemy rozszerzyć i wspierać portfolio alternatywnych systemów napędowych dzięki oponom przeznaczonym do ID.4, współpracując tym samym z naszym długotrwałym partnerem, firmą Volkswagen. Dzięki temu chcemy dodatkowo przyczynić się do rozwoju zrównoważonej mobilności.
prezes Hankook Tire Europe - Sanghoon Lee
Zmniejszone opory toczenia, niższa masa i wyższa zdolność przenoszenia obciążeń: są to cechy charakterystyczne szczególnie istotne dla opon przeznaczonych do pojazdów elektrycznych. Ich celem jest wspomaganie wydajności akumulatora i zasięgu pojazdu, przy większej masie pojazdu. Aby sprostać tym konkretnym wymaganiom, inżynierowie Hankook wyposażyli oponę EV do samochodów Ventus S1 evo 3 ev w dwuwarstwową osnowę, którą wykonano ze specjalnie zaprojektowanego i wysokowydajnego włókna. Oferować ma ona wysoką stabilność przy względnie niskiej masie własnej w odniesieniu do rozmiaru.
Istotna jest także mieszanka bieżnika Ventus S1 evo 3 ev, która dla zachowania doskonałej przyczepności na suchej i mokrej nawierzchni, została przystosowana do bardzo wysokiego momentu obrotowego pojazdów elektrycznych i posiada zoptymalizowane opory toczenia. Opony 20-calowe wyposażono w dodatkowe stalowe wzmocnienie w obszarze stopki z uwagi na mniejszą wysokość ściany bocznej, która przyczynia się do jeszcze większej sztywności boku opony. Oprócz precyzyjnego dopasowania opony do obręczy, to rozwiązanie zapewniać ma bardziej sportową i bezpośrednią reakcję układu kierowniczego.
Technologia uszczelniająca Hankook SEALGUARD zastosowana w oponach Hankook o rozmiarze 19, 20 i 21 cali, przeznaczonych do VW ID.4, automatycznie uszczelnia przebicia o maksymalnej średnicy 5 mm na obszarze bieżnika opony. SEALGUARD oferuje tę zaletę, że nawet w mało prawdopodobnym przypadku przebicia opony na przykład gwoździem, będzie można kontynuować podróż bez większych problemów i bez konieczności zmiany opony.
Dlatego w samochodach wyposażonych w technologię SEALGUARD nie ma konieczności przewożenia opony zapasowej, co daje więcej miejsca w bagażniku, mniejszą masę pojazdu i eliminuje konieczność potencjalnie niebezpiecznej wymiany koła na poboczu. Oprócz zdecydowanych zalet w zakresie bezpieczeństwa, opony wyposażone w technologię SEALGUARD oferują komfortową pracę, a podstawowa konstrukcja nie różni się od opon bez tej technologii.
Źródło: Hankook