Nokian Powerproof gwarantują łatwość prowadzenia i najwyższy komfort jazdy, jak przystało na opony dedykowane do samochodów osobowych wyższej klasy (kategoria UHP). Oferta obejmuje 51 produktów w rozmiarach od 17 do 20 cali, z indeksem prędkości W (270 km/h) i Y (300 km/h). Nowe produkty będą dostępne wiosną 2019 roku.
Koncepcja podwójnej strefy bezpieczeństwa, opracowana przez działającego najdalej na północ producenta opon na świecie, gwarantuje równie precyzyjny i pewny kontakt opony Nokian Powerproof z nawierzchnią na autostradzie w deszczu i na zalanym słońcem bulwarze. Znakomitą sterowność opony z segmentu premium potwierdził w trakcie testów mistrz świata Formuły Mika Häkkinen.
Nowa, mocna konstrukcja letniej opony, przeznaczonej do szybkiej jazdy jest gwarancją wytrzymałości. O wszechstronności i osiągach świadczy również znak jakości przyznany przez niezależny instytut badawczy TÜV SÜD.
Koncepcja Nokian Powerproof była rozwijana przez cztery lata, w trakcie których z najwyższą uwagą potraktowano kwestie bezpieczeństwa i pełnej kontroli nad pojazdem nawet przy jeździe z dużą prędkością. Stylowy wygląd produktu z wyższej półki podkreślają ostre linie, typowe dla funkcjonalnego, skandynawskiego wzornictwa.
W koncepcji podwójnej strefy bezpieczeństwa wzmocniona strefa na zewnętrznym barku opony zapewnia precyzję sterowania. Mocne bloki ze zwężającymi się rowkami bez problemu radzą sobie z dużymi siłami poprzecznymi, a ścięte krawędzie bloków gwarantują precyzyjne reakcje na ruchy kierownicy przy szybkiej jeździe po suchym asfalcie.
Strefa bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni zwiększa bezpieczeństwo jazdy w deszczu optymalizując przyczepność z zachowaniem logicznych i stabilnych reakcji na ruchy kierownicą. Trapezowe rowki odprowadzające wodę oddzielają żebro środkowe od żebra położonego najbliższej wewnętrznego barku. Nieregularne kształty dna rowków skutecznie eliminują ryzyko aquaplaningu, przyspieszając odprowadzanie wody z przestrzeni pomiędzy oponą a jezdnią.
Wewnętrzne bloki i rowki barku opony zostały zaprojektowane jako całość, której zadaniem jest zapobieganie zjawisku aquaplaningu. Na końcach rowków bloki otwierają się szerzej, a ich ściany boczne maja wcięcia w kształcie rogu. Są to rowki odprowadzające, które dodatkowo ułatwiają pozbywanie się wody. Szerokie, polerowane rowki główne są w stanie pomieścić dużą ilość wody, co wpływa na poprawę bezpieczeństwa jazdy w deszczu.
Najistotniejszym elementem nowoczesnych letnich opon są trzy szerokie i mocne żebra główne. W nowych Nokian Powerproof bark został zaprojektowany jako pełna struktura, zapewniająca niezbędną precyzję sterowania przy jeździe z dużą prędkością. Nowa, mocna i wytrzymała konstrukcja, opracowana z myślą o szybkiej jeździe, gwarantuje stabilność od wczesnej wiosny do najgorętszych letnich dni, kiedy asfalt jest rozgrzany niemal do czerwoności.
Wzór bieżnika, opracowany z myślą o wymagających warunkach i szybkiej jeździe, składa się z kilku różnych mieszanek gumowych. Wyjątkowa mieszanka Dynamic Grip oparta jest na funkcjonalnych łańcuchach cząsteczek i polimerów, które tworzą gęstą, elastyczną strukturę przypominającą siateczkę, zapewniającą lepszą przyczepność i większą wytrzymałość w porównaniu z oponami starszych generacji. Wielowarstwowa budowa bieżnika oznacza również mniejsze opory toczenia nowych opon Nokian Powerproof, a co za tym idzie mniejsze zużycie paliwa.
Oprócz szczegółowych testów laboratoryjnych i testów w pomieszczeniach zamkniętych, w trakcie prac rozwojowych korzystaliśmy z modelowania komputerowego i kamer rejestrujących obraz z dużą prędkością. Testy w warunkach rzeczywistych odbyły się w Niemczech, Czechach, Hiszpanii, Portugalii i Finlandii. Wytrzymałość nowych produktów została potwierdzona na rozpalonych słońcem szosach Hiszpanii. Testy na torze w Niemczech i Hiszpanii miały na celu dopracowanie nowych opon pod kątem jazdy w ekstremalnych warunkach i z dużą prędkością.
Półkoliste wcięcia na ścianach podłużnych żeber, przypominające strukturą powierzchnię piłeczki golfowej, zwiększają komfort jazdy. Design cichych rowków to innowacyjne rozwiązanie, które zmniejsza hałas wewnątrz pojazdu i opory toczenia opon. Wokół stopki zastosowano nową mieszankę gumową Clinch, która zwiększa komfort i obniża zużycie paliwa oraz sprawia, że opony toczą się płynnie i cicho.
Oprócz wskaźnika głębokości bieżnika (DSI – Driving Safety Indicator), który został opatentowany przez Nokian Tyres, nowa wszechstronna opona posiada również wskaźnik aquaplaningu. Kiedy głębokość bieżnika spada poniżej 4 milimetrów, znika symbol kropli, informując o zwiększonym ryzyku aquaplaningu. Obszar informacyjny służy do zapisu danych ciśnienia oraz pozycji opony przy zmianie.
Podwójna strefa bezpieczeństwa. Stabilność i precyzja na suchej i mokrej nawierzchni. Wzmocniona strefa na barku zewnętrznym poprawia sterowność, a strefa bezpiecznej jazdy po mokrej nawierzchni na barku wewnętrznym poprawia przyczepność i zmniejsza ryzyko aquaplaningu.
Wzmocniona strefa. Precyzja sterowania. Nowa, wytrzymała konstrukcja, dopracowany wzór bieżnika, mocne bloki bieżnika oraz design cichych rowków ze ściętymi krawędziami zapewniają precyzję i kontrolę na suchym asfalcie.
Strefa bezpiecznej jazdy po mokrej nawierzchni. Kontrola i przyczepność na mokrej jezdni. Trapezowe rowki odprowadzające wodę oddzielają centralne żebro od żebra najbliższej barku wewnętrznego. Nieregularne kształty dna rowków skutecznie eliminują ryzyko aquaplaningu, zbierając wodę i przyspieszając jej odprowadzanie z przestrzeni pomiędzy oponą a jezdnią. Rowki odprowadzające zmniejszają również ryzyko aquaplaningu. Na końca rowków bloki bieżnika otwierają się szerzej, a ich ściany boczne mają wcięcia w kształcie rogu, przyspieszające odprowadzania wody.
Mieszanka Dynamic Grip. Przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Funkcjonalne łańcuchy cząsteczek i polimerów tworzą gęstą, elastyczną strukturę przypominającą siateczkę, zapewniającą przyczepność przy jeździe z dużą prędkością. Wielowarstwowa struktura zmniejsza opory toczenia.
Design cichych rowków. Większy komfort jazdy. Półkoliste wcięcia na ścianach podłużnych żeber, przypominające strukturą powierzchnię piłeczki golfowej, zwiększają komfort jazdy. Innowacyjne rozwiązanie, które zmniejsza hałas wewnątrz pojazdu i opory toczenia opon. Design zmniejsza również opory powietrza i chłodzi powierzchnię opony zwiększając jej odpornością na zużycie.
Specjalna mieszanka gumowa Clinch. Mniejszy poziom hałasu i opory toczenia. Mieszanka gumowa jest elastyczna w kontakcie z felgą, co zwiększa wytrzymałość stopki opony. Innowacyjne rozwiązanie zmniejsza również hałas zewnętrzny i opory toczenia.
Polerowane rowki. Stylowe i funkcjonalne: efektywnie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe.
Źrodło: Nokian Tyres