Opony Vredestein Ultrac wybrane przez BMW Group będą produkowane w zakładzie w Gyöngyöshalász na Węgrzech w rozmiarze 205/65 R17 100Y XL. Opony mają być oznaczone symbolem gwiazdki na ścianie bocznej wskazującym, że jest to wersja wykonana na specjalne zamówienie producenta samochodów. Opony mają być dostarczone bezpośrednio do niemieckiego zakładu produkcyjnego BMW w Ratyzbonie.
Nowy kontrakt na dostawę oryginalnego wyposażenia do modelu X1 stanowi naturalną kontynuację wcześniejszej umowy pomiędzy dwiema firmami, kiedy to grupa BMW wybrała opony Vredestein Ultrac firmy Apollo Tyres jako standardowe wyposażenie najnowszego BMW Active Tourer serii 2.
Wykonaną na zamówienie wersję nagradzanego modelu Ultrac opracowała firma Apollo Tyres we współpracy z BMW Group. Oponę stworzono z myślą o wzmacnianiu przyczepności X1, a jednocześnie maksymalnym ograniczeniu zużycia paliwa dzięki niskiemu oporowi toczenia.
Firmy Apollo Tyres i BMW Group zamierzają wprowadzić opony Ultrac na rynek części zamiennych oraz do salonów dealerów BMW, aby zapewnić długoterminowe wsparcie dla nabywców BMW X1.
Jakość produktu, współpraca techniczna i zagwarantowanie stałego zaopatrzenia mają kluczowe znaczenie dla tego typu umowy na OE — komentuje Benoit Rivallant, prezes i dyrektor generalny firmy Apollo Tyres Europe – Nasz wykwalifikowany europejski zespół badawczo-rozwojowy wspiera nas w negocjowaniu coraz większej liczby nowych umów na OE, prezentując potencjał dalszego doskonalenia produktów premium marki Vredestein pod kątem konkretnych zastosowań. Jednym z powodów naszej dumy z podpisania umowy na OE z grupą BMW jest fakt, że to podkreśla, jak bardzo doceniają produkty Vredestein ci, którzy cenią sobie satysfakcjonującą dynamikę jazdy oraz wysoką wydajność.
Opony Ultrac z najnowszej serii pozwalają uzyskać o 15% lepszą przyczepność na suchych i mokrych nawierzchniach względem uznanego w branży poprzedniego modelu. Jest to wynikiem wzmocnionego żłobienia z bardziej kwadratową powierzchnią styku oraz sztywniejszej rzeźby bieżnika i jego środkowej części z parabolicznymi rowkami bocznymi. Połączenie tych rozwiązań ma zapewniać lepszą reakcję i precyzję układu kierowniczego, zwiększając bezpieczeństwo i dynamikę jazdy. Dodatkowo zmniejszony o 5% opór toczenia opony przekładać ma się na niższe zużycie paliwa oraz ograniczoną emisję CO2.
W porównaniu z poprzednim modelem opony Ultrac mają również o 50% większą zawartość wyjątkowych, zwiększających przyczepność mieszanek krzemionki i żywicy, co ma pozwalać uzyskać o 10% lepszą skuteczność hamowania na suchych i mokrych nawierzchniach. Udoskonalono również amortyzację wstrząsów i zmniejszanie poziomu hałasu, wprowadzając obniżoną wysokość w punkcie szczytowym, zoptymalizowaną konstrukcję ścian bocznych i zwiększoną strefę elastyczną. Ponadto zoptymalizowano rozłożenie bieżnika dla różnych średnic opony, aby zwiększyć komfort akustyczny.
Źródło: Apollo Tyres