Jedną z cech wyróżniających Battlax Sport Touring T32 jest lepsze zachowanie na mokrej nawierzchni w porównaniu z jej poprzednikiem, oponą Battlax Sport Touring T31. Dzieje się tak między innymi dzięki ulepszonej technologii mieszanki użytej do konstrukcji opony oraz przeprojektowaniu rzeźby bieżnika.
W nowej oponie zastosowano technologię Bridgestone „Pulse Groove Pattern”, która łączy nacięcia o pulsacyjnym kształcie z niewielkimi deflektorami w centralnej części bieżnika. Takie rozwiązanie ma usprawniać odprowadzanie wody i optymalizować prędkość jej przepływu przez złobienia opony. To z kolei ma poprawiać poprzeczny drenaż wody, zwiększając tym samym jej przyczepność do podłoża i zmniejszając współczynnik poślizgu.
Oprócz technologii Bridgestone Pulse Groove Pattern, nowa opona różni się od swojego poprzednika układem nacięć w bieżniku: w nowej oponie zwiększona została liczba rowków, zoptymalizowane zostały kąty nacięć, ich usytuowanie oraz sztywność wzoru. Nawet 13-procentowy wzrost powierzchni styku opony z podłożem w porównaniu z jej poprzednią wersją, wpływa na ogólną poprawę wydajności na mokrych nawierzchniach. W porównaniu z poprzednim modelem, hamowanie na mokrej nawierzchni w przypadku Battlax Sport Touring T32 skrócono nawet o 7%.
Ulepszenia techniczne Battlax Sport Touring T32 mają nie tylko charakter wizualny. Ogromne wysiłki w zakresie połączenia konstrukcji i mieszanki zapewniają tej sportowej oponie turystycznej wyjątkowe właściwości jezdne na suchej i mokrej nawierzchni, a także doskonałą stabilność przy dużych prędkościach, na prostej drodze i na zakrętach.
Bridgestone opracował także oponę Battlax Sport Touring T32GT, w pełni dedykowaną średnim i ciężkim motocyklom. Nowa opona ma cechy techniczne i wzór bieżnika zgodne z wymaganiami tej bardzo specyficznej kategorii motocykli.
Także wersja GT bazuje na najnowocześniejszej technologii Bridgestone Pulse Groove Pattern, wspartej zoptymalizowanym położeniem i konstrukcją nacięć bieżnika w celu uzyskania optymalnej sztywności wzoru wymaganej w cięższych motocyklach. Te zalety, oprócz innych cech wydajności, umożliwiać mają lepsze osiągi na mokrej nawierzchni i lepszą przyczepność, a także 10-procentowy wzrost żywotności opony w porównaniu z poprzednią jej wersją.
Battlax T32 i T32GT to opony sportowe nowej generacji. Są one owocem specjalistycznej wiedzy technicznej i rewolucyjnych zastosowań technologicznych. Znacznie poprawiając przyczepność opony do podłoża stworzyliśmy produkt, który zapewnia niesamowite osiągi nawet w trudnych warunkach pogodowych. Opony T32 i T32GT to idealny kompan dla motocyklistów, zapewniający większe bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni.
szef działu motocykli w Bridgestone EMIA - Nico Thuy
Opony Bridgestone T32 i T32GT we wszystkich dostępnych rozmiarach będą dostępne na rynku wraz z początkiem 2021 roku.
Źródło: Bridgestone