Logotyp „EV-Compatible” podkreśla strategię produktową Continental opracowaną pod kątem pojazdów elektrycznych – każda opona z obecnej oferty Continental spełnia wymagania samochodów z tego typu napędem. Ogumienie zmniejsza również zużycie paliwa przez pojazdy spalinowe.
Jesteśmy przekonani, że nie ma jednej opony odpowiedniej dla wszystkich pojazdów elektrycznych. Dlatego zoptymalizowaliśmy całą naszą gamę pod kątem tego typu napędu. Dzięki nowemu oznaczeniu „EV-Compatible” jest to widoczne już na pierwszy rzut oka. Nasi klienci mogą liczyć na to, że opony Continental zawsze będą właściwym wyborem, również w przypadku samochodów elektrycznych – mówi Enno Straten, Head of Strategy, Analytics and Marketing EMEA w Continental Opony.
Już na długo przed tym, jak pojazdy elektryczne stały się popularne, Continental rozpoczął prace nad optymalizacją swoich opon w celu osiągnięcia większej wydajności i mniejszego zużycia energii. Wiąże się to z koncentracją na mniejszym oporze toczenia, niskim hałasie i wysokiej trwałości użytkowej, bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa. Z osiągnięć tych korzystają wszystkie pojazdy, niezależnie od rodzaju napędu, są one jednak szczególnie widoczne dla kierowców samochodów elektrycznych. Poprawa parametrów opony o jedną klasę oporu toczenia zgodnie z etykietą opony UE zwiększa zasięg pojazdu elektrycznego nawet o ok. 3-4%.
Obecna strategia opon dla pojazdów elektrycznych oferuje duże korzyści również sprzedawcom, ponieważ Continental nie komplikuje w związku z tym portfolio swoich produktów. Ułatwia to magazynowanie oraz upraszcza procesy związane z wyborem, zamawianiem, gromadzeniem zapasów i logistyką. W rezultacie można zaoszczędzić cenne zasoby, od momentu produkcji aż po montaż opony.
Oprócz ściany bocznej opon, Continental zamierza w przyszłości używać logotypu „EV-Compatible” również we wszystkich systemach zamówień, a także w materiałach marketingowych (zarówno online, jak i offline) oraz salonach sprzedaży.
Strategia produktowa firmy Continental przynosi wymierne rezultaty. W 2022 r. 9/10 najbardziej utytułowanych producentów pojazdów elektrycznych, w tym Tesla, Porsche i Mercedes-Benz, polegało na wiedzy technologicznej producenta opon premium w zakresie wyposażenia oryginalnego. Producenci azjatyccy, tacy jak KIA i BYD, a także marki amerykańskie (m.in. Ford), również zaufali Continental w zakresie oryginalnego wyposażenia swoich pojazdów elektrycznych. W regionach EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) oraz obu Ameryk (Ameryka Północna, Południowa i Środkowa), spośród pięciu najbardziej utytułowanych producentów, wszyscy stosują ogumienie Continental. W regionie APAC (Azja-Pacyfik) na opony niemieckiego producenta decyduje się 4/5 największych marek.
Zarówno pojazdy hybrydowe, jak i całkowicie elektryczne, są dziś dostępne we wszystkich segmentach samochodów osobowych. Oferta obejmuje pojazdy małe i średnie, SUV-y oraz samochody sportowe o wysokich osiągach. Co więcej, już teraz na rynku znaleźć można pojazdy bezemisyjne o zasięgu dorównującym ich odpowiednikom z silnikami Diesla. Podobnie jak w przypadku samochodów spalinowych, dla każdego typu pojazdu elektrycznego wymagana jest indywidualna konfiguracja opon. Przykładowo, w przypadku „elektryków” o dużej mocy i pojemności akumulatorów, nacisk kładziony jest na ogumienie dostosowane pod kątem jak najlepszego prowadzenia i zapewnienia wysokich przebiegów, podczas gdy opony do samochodów miejskich powinny charakteryzować się niskimi oporami toczenia dla lepszej optymalizacji zasięgu.
Portfolio firmy obejmuje opony letnie, zimowe oraz całoroczne dla niemal każdego modelu pojazdu elektrycznego, który nie jest jeszcze fabrycznie wyposażony w opony Continental. W ofercie znajdują się również specjalne technologie oponiarskie, które uwydatniają się szczególnie w przypadku pojazdów elektrycznych. W ich skład wchodzą wysokie indeksy nośności oraz technologia ContiSilent, zapewniająca zmniejszony hałas toczenia odczuwalny wewnątrz kabiny pasażerskiej.
Źródło: Continental