Dla najbardziej wyczynowej jak dotąd wersji Polestar 2 stworzono oponę UHP w rozmiarze 245/35R21, która odpowiada specyficznym właściwościom samochodu: elektryczny fastback o sportowym charakterze. Firma Pirelli przygotowała zgodnie z wymogami producenta oponę P Zero Elect z podwyższonym indeksem nośności i oznaczeniem HL na boku. Głównymi celami rozwojowymi dla opon były osiągi, a także poprawa charakterystycznych dla samochodów elektrycznych właściwości, przy zachowaniu kompromisu na rzecz bezpieczeństwa. Nowa opona P Zero uzyskała najwyższą ocenę za hamowanie na mokrej nawierzchni według europejskich etykiet opon.
Nazwa Elect oznacza, że technologie użyte w oponie Pirelli P Zero zostały opracowane w celu uzupełnienia unikalnych właściwości samochodów elektrycznych, takich jak Polestar 2 BST Edition 270. Mieszanka bieżnika została specjalnie zaprojektowana, tak by zapanować nad 680 Nm momentu obrotowego przenoszonego na oponę od startu, zapewniając natychmiastową przyczepność i ograniczając zużycie spowodowane uślizgiem kół. Zmniejszone opory toczenia opon wydłużają żywotność akumulatorów, a co za tym idzie, zwiększają zasięg samochodu. Wzmocniona konstrukcja opon pozwala na lepsze radzenie sobie ze zwiększoną masą pojazdu zasilanego prądem z akumulatorów.
Hałas drogowy jest utrzymywany na niskim poziomie, aby nie zakłócać charakterystycznej cichej pracy pojazdów elektrycznych. Dodatkowa, technologia Pirelli Noise Canceling System (PNCS), redukuje hałas dzięki dźwiękochłonnej gąbce wewnątrz opony.
Opracowane na pierwszy montaż ogumienie dla Polestar 2 BST Edition 270 otwiera nowy rozdział we współpracy Pirelli ze szwedzkim producentem pojazdów wyłącznie elektrycznych. Polestar 1, pierwszy samochód z gamy, jest wyposażany w P Zero jako oryginalne wyposażenie i był jednym z pierwszych samochodów wyposażonych w opony Pirelli oznaczone jako Elect. Dzięki nowoczesnym technikom projektowania komputerowego, które usprawniają i przyspieszają procesy rozwojowe, obie marki kontynuują współpracę przy kolejnych nowych projektach.
Oznaczenie HL (high loads) na bocznej ścianie opony P Zero dla nowego modelu Polestar 2 BST Edition 270 wskazuje, że opona jest w stanie utrzymać samochód i zapewnić wysoki poziom komfortu nawet przy dużych obciążeniach, na przykład podczas jazdy sportowej. Opona P Zero z oznaczeniem HL może wytrzymać ciężar, który przekracza ciężar opony standardowej o ponad 20%, a także o 9% większy w porównaniu do opony XL w tym samym rozmiarze.
Polestar 2 BST Edition 270 został stworzony przez firmę Polestar jako wyczynowa i limitowana wersja elektrycznego fastbacka Polestar 2. Na rynki europejskie i północnoamerykańskie wyprodukowane zostanie zaledwie 270 egzemplarzy tego modelu. Oprócz specjalistycznych opon P Zero na 21-calowych kołach o zróżnicowanej szerokości dla obu osi model Polestar 2 BST Edition 270 został wyposażony w unikalne 2-kierunkowe regulowane amortyzatory, wysokowydajne hamulce oraz drążek rozporowy, a jego wyjściową moc zwiększono do 350 kW i 680 Nm momentu obrotowego.
Źródło: Pirelli