Opony Pirelli P Zero w Hyundaiu KONA N | MOTOFAKTOR

Opony Pirelli P Zero w Hyundaiu KONA N

Firma Pirelli, specjalnie dla niedawno wprowadzonego na rynek modelu Hyundai KONA N, opracowała nowe opony P Zero.

Najnowszy przedstawiciel serii N, zaprezentowany ostatnio europejskim mediom, to pierwszy SUV wyprodukowany przez sportowy oddział marki Hyundai. Każdy model z linii N ma zapewniać kierowcom wyjątkowe doznania podczas pokonywania zakrętów, sportowy charakter na co dzień i osiągi rodem z toru wyścigowego.

Opony P Zero specjalnie dla modelu KONA N

Inżynierowie Pirelli opracowali nowe opony P Zero w rozmiarze 235/40R19 96 Y specjalnie dla modelu KONA N, aby sprostać wymaganiom technicznym firmy Hyundai, podnieść wydajność na torze wyścigowym oraz bezpieczeństwo, a zarazem zadbać o przyjemność z jazdy po drogach. Założenia te udało się osiągnąć dzięki trwającym rok testom przeprowadzonym wspólnie przez Hyundai i Pirelli na torach wyścigowych Nürburgring w Niemczech i Namyang w Korei Południowej.

 

Opony P Zero opracowane dla oddziału Hyundai N charakteryzują się niskim poziomem hałasu drogowego, co maksymalizuje komfort jazdy i pozwala optymalnie wykorzystać osiągi każdego samochodu. P Zero to opona typu Ultra High Performance (UHP), która powstała dzięki doświadczeniu Pirelli w dziedzinie sportów motorowych i we współpracy z czołowymi producentami aut na świecie.

 

Zgodnie z przyświecającą firmie strategią idealnego dopasowania, opony P Zero dla modelu KONA N mają zapewniać wydajność bez obniżania komfortu jazdy. Nie zapomniano o trwałości, łatwości i komforcie użytkowania oraz bezpieczeństwie: układ hamowania sprawdza się na mokrej nawierzchni, o czym świadczy przyznana oponom etykieta „A”. Na brzegu opony znajduje się dodatkowe oznaczenie „HN”, potwierdzające, że została wyprodukowana specjalnie dla koreańskiego producenta.

Efekty współpracy Pirelli z Hyundai N potwierdzone na torze wyścigowym: modele i20 N oraz i30 N

Pirelli dostarcza oryginalne wyposażenie nie tylko do modelu Hyundai KONA N, ale również do innych samochodów sportowych z linii N, takich jak wchodzący właśnie na rynek Hyundai i20 N, nowy Hyundai i30 N oraz ich poprzedników wyposażonych w opony P Zero (odpowiednio w rozmiarach 215/40R18 89 Y i 235/35R19 91 Y).

 

Zacieśnia to współpracę między obiema firmami, która rozpoczęła się w 2016 r. od dostarczenia opon do modeli Hyundai i30 Fastback N i Hyundai Veloster N, przeznaczonych głównie na rynek amerykański. Wykorzystanie opon Pirelli w modelu KONA N po raz kolejny podkreśla związek między włoskim producentem opon, a sportową misją serii Hyundai N, do której należą obecnie wszystkie wysokowydajne modele koreańskiego producenta dostępne w Europie.

 

Litera N oznacza Namyang, czyli południowokoreańską okolicę, w której znajduje się globalny ośrodek badań i rozwoju firmy Hyundai, a także Nürburgring – legendarny tor wyścigowy, przy którym mieści się centrum techniczne przedsiębiorstwa. Za sprawą najróżniejszych zakrętów i serpentynowych odcinków ta niesamowita niemiecka trasa zawsze była wykorzystywana jako tor testowy, na którym wystawiano na próbę najpotężniejsze sportowe auta świata – tak jak miało to miejsce z modelem KONA N. O sportowym dziedzictwie samochodu przypomina emblemat „N” na karoserii przywodzący na myśl również kształt szykany na torze wyścigowym.

Pirelli i Hyundai na rajdach WRC

Od lat firma Hyundai jest związana z kilkoma spośród największych mistrzostw rajdowych na świecie. Poza serią VLN na torze Nürburgring, zawodami Pirelli World Challenge i wyścigiem Nürburgring 24 Hours, koreańska firma od 2014 r. uczestniczy również w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC), na które wystawia model i20 Coupe WRC – zwycięzcę w klasyfikacji producentów w latach 2019 i 2020.

 

Firma Pirelli również jest blisko związana z rajdami WRC, które wykorzystuje jako poligon doświadczalny do testowania nowych technologii, zanim trafią one na drogę. Włoski producent jest obecny w świecie wyścigów samochodowych od 1973 r. i może się pochwalić 25 tytułami mistrzostwa świata i 181 wygranymi w rajdach. Włoska firma była wyłącznym dostawcą WRC między 2008 a 2010 rokiem. Obecnie, po rozpoczęciu współpracy z WRC2 w 2018 r., powraca w tej roli na lata 2021–2024. Dzięki tej umowie na wyłączność, Pirelli umacnia pozycję światowego lidera w dostawie opon dla najbardziej prestiżowych, rajdowych mistrzostw świata.

 

Źródło: Pirelli

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).