BMW Group wybrała opony Vredestein Ultrac firmy Apollo Tyres jako oryginalne wyposażenie (OE) zupełnie nowego BMW Active Tourer serii 2.
Wybrane przez BMW Group opony Vredestein, produkowane w zakładzie firmy Apollo Tyres w Gyöngyöshalász (Węgry), będą dostarczane w trzech rozmiarach: 205/65R16 95W, 205/60R17 97W XL oraz 225/50R18 99W XL. Każdy z wariantów jest oznaczony symbolem gwiazdki na ścianie bocznej, co wskazuje, że został wykonany na zamówienie dla firmy BMW Group. To pierwszy raz, gdy Apollo Tyres zawiera umowę na oryginalne wyposażenie z firmą BMW Group.
W ramach długoterminowej umowy firma Apollo Tyres ulepszyła oponę Ultrac w ścisłej współpracy z firmą BMW Group, co zaowocowało oryginalnym wyposażeniem w postaci wykonanych na zamówienie opon, które mają ułatwiać osiągnięcie bezpiecznej i satysfakcjonującej dynamiki jazdy, a jednocześnie zapewniać niski opór toczenia, ograniczający zużycie paliwa. Opony otrzymały ocenę „A” zarówno w kategorii zużycia paliwa, jak i przyczepności na mokrej nawierzchni, co pozwala spełnić wymagania firmy BMW Group w zakresie właściwości jezdnych.
Oznaczone gwiazdką opony Ultrac będą dostępne na rynku części zamiennych, a także u autoryzowanych dealerów BMW, co umożliwi udzielanie wsparcia klientom firmy BMW Group przez cały okres posiadania modelu Active Tourer serii 2.
Jest to najnowsza z szeregu umów na dostawę oryginalnego wyposażenia, które firma Apollo Tyres podpisała w ostatnich miesiącach z największymi producentami samochodów, wzmacniając pozycję holenderskiej marki opon w europejskim sektorze OE.
Podczas projektowania wykonywanych na zamówienie opon Ultrac do nowego BMW Active Tourer serii 2 nasz zespół badawczo-rozwojowy skupił się na wspieraniu kluczowych cech pojazdu, co pozwoliło na udoskonalenie komfortu jazdy, precyzji i wydajności – powiedział Benoit Rivallant, prezes i dyrektor generalny Apollo Tyres Europe.
Opony Ultrac z najnowszej serii pozwalają uzyskać o 15% lepsze właściwości jezdne na suchych i mokrych nawierzchniach względem uznanego w branży poprzedniego modelu. Jest to wynikiem wzmocnionego żłobienia z bardziej kwadratową powierzchnią styku oraz sztywniejszej rzeźby bieżnika i jego środkowej części z parabolicznymi rowkami bocznymi. Połączenie tych rozwiązań ma zapewniać lepszą reakcję i precyzję układu kierowniczego, zwiększając bezpieczeństwo i dynamikę jazdy. Dodatkowo zmniejszony o 5% opór toczenia opony przekładać ma się na niższe zużycie paliwa oraz ograniczoną emisję CO2.
W porównaniu z poprzednim modelem opony Ultrac mają również o 50% większą zawartość wyjątkowych, zwiększających przyczepność mieszanek krzemionki i żywicy, co pozwala uzyskać o 10% lepszą skuteczność hamowania na suchych i mokrych nawierzchniach. Udoskonalono również amortyzację wstrząsów i zmniejszanie poziomu hałasu, wprowadzając obniżoną wysokość w punkcie szczytowym, zoptymalizowaną konstrukcję ścian bocznych i zwiększoną strefę elastyczną. Ponadto zoptymalizowano rozłożenie bieżnika dla różnych średnic opony, aby zwiększyć komfort akustyczny.
Źródło: Apollo Tyres