Z ankiety przeprowadzonej przez Nokian Tyres wśród konsumentów wynika, że niemal 60% kierowców w Europie Środkowej uważa specjalne opony zimowe za najważniejszy element bezpiecznego wyposażenia samochodu w miesiącach zimowych.
Niemal 70% respondentów uznaje przyczepność i prowadzenie w warunkach zimowych za najcenniejsze cechy opony, podczas gdy bezpieczeństwo w sytuacjach ekstremalnych, na przykład na drodze pokrytej śniegiem czy breją, znalazło się w pierwszej trójce.
Kierowcy samochodów o wysokich osiągach zwracają szczególną uwagę na przyczepność na suchej nawierzchni, precyzyjne prowadzenie przy dużej szybkości oraz komfort jazdy[1].
Bezpieczeństwo i zrównoważone właściwości jezdne stanowią zawsze główne założenie naszego podejścia do rozwoju produktów. Naszą misją jest zapewnianie klientom bezpiecznej i przewidywalnej jazdy każdego dnia zimy. Podczas opracowywania nowego produktu zimowego klasy Ultra High Performance zwracaliśmy szczególną uwagę na zwiększenie przyczepności na drogach ośnieżonych i mokrych.
menedżer ds. rozwoju w Nokian Tyres - Marko Rantonen
Nowa opona zimowa UHP to rozwinięcie oferty opon zimowych Nokian Tyres na rynku środkowoeuropejskim. Opona Nokian Snowproof P jest oferowana w kategoriach prędkości H (210 km/h), V (240 km/h) oraz W (270 km/h), a wybór rozmiarów obejmuje 55 produktów od 17 do 21 cali.
Opony Nokian Snowproof P będą dostępne w sprzedaży jesienią 2020 r. Oferta opon zimowych Nokian Tyres do samochodów osobowych i SUV-ów obejmuje także modele Nokian Snowproof, Nokian WR D4 oraz Nokian WR SUV 4. Właściciele nowoczesnych modeli samochodów znajdą w niej niemal 200 rozmiarów do wyboru.
Koncepcja Alpine Performance
Zoptymalizowany wzór bieżnika ma maksymalizować powierzchnię styku między oponą a drogą. Specjalnie dostosowana lamelizacja ma zapewniać doskonałą przyczepność wzdłużną i poprzeczną, umożliwiając bezpieczną i kontrolowaną jazdę.
Materiał Alpine Performance został przygotowany na zimę, a ponadto ma sprawdzać się znakomicie w łagodniejszych warunkach pogodowych w szerokim zakresie temperatury. Nowa mieszanka bieżnika ma zwiększać przyczepność na mokrej nawierzchni bez zmniejszania jakichkolwiek zimowych właściwości opony.
Snow Claws
Chwytaki śniegowe Snow Claws mają skutecznie przywierać do powierzchni podczas jazdy na miękkim śniegu, oferując wysokiej klasy przyczepność podczas hamowania i przyspieszania.
Brake i Acceleration Booster
Ostry, przypominający piłę wzór booster ma zwiększać przyczepność wzdłużną potrzebną podczas hamowania i przyspieszania.
Specjalne rowki zmniejszające poślizg na wodzie i topniejącym śniegu
Dostosowane specjalnie rowki mają przyspieszać usuwanie topniejącego śniegu i wody, skutecznie gromadząc i szybko odprowadzając wodę z opony oraz nawierzchni. Polerowane rowki mają przyspieszać też usuwanie wody, zwiększać bezpieczeństwo i pomagać podczas prowadzenia samochodu w deszczu.
Matryca wspierająca bloki bieżnika
Ma ona zapewniać konsekwentne i przewidywalne prowadzenie po nawierzchni. Opona ma umożliwiać stabilne i łatwe kierowanie zarówno przy dużej szybkości, jak i w trudnych warunkach zimowych.
[1] Ankieta dotycząca opon zimowych 2019. Dane pochodzą z ankiety online przeprowadzonej przez Nokian Tyres we współpracy z firmą badawczą YouGov między grudniem 2018 r. a styczniem 2019 r. Pytania zadano grupom respondentów z pięciu krajów (w Polsce, Niemczech, Francji, Włoszech i Czechach) liczącym od 500 do 2000 osób.
Źródło: Nokian Tyres