Oprogramowanie niezbędne warsztatom XXI wieku od Inter Cars | MOTOFAKTOR

Oprogramowanie niezbędne warsztatom XXI wieku od Inter Cars

Wywiad z Patrykiem Szarpakiem (Head of B2B E-commerce Solutions) i Romanem Rendudą (Koordynator Rozwiązań IT dla e-Commerce B2B) z Inter Cars.

Katalog Online to obok zestawu kluczy jedno z podstawowych narzędzi do pracy wielu mechaników. Jednak wraz z rozwojem technologii w Inter Cars rozwijane są jeszcze bardziej nowoczesne systemy, które mają za zadanie mocniej wspierać specjalistów w ich codziennej pracy. Jednym z nich jest Inter Cars e-Catalog. O tym, czym jest i czego można się po nim spodziewać mówią jego twórcy, Patryk Szarpak (Head of B2B E-commerce Solutions) oraz Roman Renduda (Koordynator Rozwiązań IT dla e-Commerce B2B).

Czym jest Inter Cars e-Catalog i czym różni się od Katalogu Online?

Roman Renduda: Inter Cars e-Catalog to rozbudowany system wyszukiwania części, zamawiania ich w prosty i wygodny sposób, a jednocześnie narzędzie do obsługi klientów serwisów samochodowych. Jego podstawową różnicą w stosunku do Katalogu Online jest fakt, że działa na wszystkich urządzeniach – telefonach, tabletach i komputerach. Krótko mówiąc, jeśli dany sprzęt ma dostęp do przeglądarki internetowej, to możemy na nim uruchomić Inter Cars e-Catalog. Dostęp do niego można mieć więc w każdej chwili.

 

Inter Cars e-Catalog ma jednak znacznie więcej możliwości. Od początku budujemy go jako narzędzie praktyczne i uniwersalne. Ma np. bardziej rozbudowane wyszukiwanie tekstowe czy dedykowane wyszukiwarki dla poszczególnych grup asortymentowych.

 

Patryk Szarpak, Inter Cars SA

Patryk Szarpak: Nie wymagamy oczywiście, aby użytkownicy instalowali Inter Cars e-Catalog na swoim komputerze, jak obecny Katalog Online. Tym samym, nie muszą martwić aktualizacjami i w żaden sposób angażować w techniczną obsługę aplikacji. Inter Cars e-Catalog działa w każdym systemie operacyjnym, nie ma więc znaczenia ani z jakiego systemu ani z jakiej przeglądarki korzysta użytkownik. Dodatkowym atutem programu jest fakt, że można zacząć tworzyć zamówienie na komputerze i skończyć je na tablecie albo odwrotnie. Po prostu wystarczy wejść na stronę, zalogować się i pracować!

Jaka jest historia Inter Cars e-Catalogu w Polsce?

PS: W Polsce wdrażanie nowego projektu Inter Cars e-Catalog rozpoczęliśmy w ubiegłym roku. Jako jego główną przewagę wskazywaliśmy mobilność i możliwość używania go na telefonach oraz tabletach. W lutym bieżącego roku przedstawiliśmy go jako gotowe, wolne od błędów i stabilnie działające narzędzie. Wiosną z kolei zaczęliśmy szerzej opowiadać o nim naszym klientom. Przeprowadziliśmy szereg szkoleń w całej Polsce i nagraliśmy wiele filmów instruktażowych. Obecnie staramy się pokazać, że Inter Cars e-Catalog to nie tylko urządzenia mobilne, ale także świetnie działająca platforma dostępna na komputerach.

 

Polska jednak nie jest pierwszym rynkiem, na którym Inter Cars e-Catalog jest dostępny. Wszystko zaczęło się w 2017 roku w Grecji i Bułgarii, czyli na samym południu Europy. Potem stopniowo projekt wędrował na północ i dzisiaj jest dostępny w każdej spółce dystrybucyjnej Inter Cars.

 

RR: W Polsce jesteśmy na etapie wdrażania Inter Cars e-Catalogu, natomiast na innych rynkach jest on już obecny bardzo szeroko. W krajach, od których zaczęliśmy, 80-90% sprzedaży odbywa się właśnie za pomocą Inter Cars e-Catalogu.

Czy dzięki wcześniejszemu funkcjonowaniu Inter Cars e-Catalogu na innych rynkach wyeliminowano wszystkie tzw. "choroby wieku dziecięcego"?

PS: Głównym celem Inter Cars e-Catalogu jest to, aby klient w łatwy sposób dobrał produkt, sprawdził jego dostępność (czyli jak szybko jesteśmy w stanie mu go przekazać) i jaką ten produkt ma cenę. Dzięki rozpoczęciu od spółek zagranicznych, ta funkcjonalność już sprawnie działa. Głównym wyzwaniem w Polsce jest natomiast dostosowanie Inter Cars e-Catalogu do naszych procesów wewnętrznych. System sprzedażowy w Polsce jest bowiem całkowicie inny niż w spółkach za granicą. Przekłada się to na sposób pracy, przyzwyczajenie sprzedawców i użytkowników do działania pewnych funkcji i inne czysto technologiczne rozwiązania. Staramy się jednak wprowadzić wszystkie funkcjonalności jak najszybciej.

W jaki sposób chcielibyście zachęcić do używania Inter Cars e-Catalogu klientów w Polsce?

RR: Przede wszystkim mobilność, funkcjonalność na każdym urządzeniu oraz szersze możliwości zarządzania warsztatem.

 

Nacisk kładziemy na to, żeby klienci mogli jak najsprawniej i jak najprecyzyjniej wyszukiwać części. Dlatego budujemy dedykowane wyszukiwarki specjalistyczne, których na dobrą sprawę nie ma nikt na rynku. Dla segmentu ciężarowego konstruujemy własne rozwiązania, które będą nowością na rynku i pozwolą klientom lepiej oraz szybciej wyszukiwać części.

 

Sam moduł zamawiania też jest wart uwagi. Bardzo precyzyjnie pokazujemy w nim, kiedy towar dojedzie na filię, a kiedy dostarczony zostanie do naszego klienta.

 

Inter Cars e-Catalog to jednak nie tylko narzędzie do sprawnego składania zamówień. Klienci Inter Cars mogą dzięki niemu zarządzać obsługą swoich klientów, m.in. poprzez dużo bardziej rozbudowaną funkcjonalność konstruowania oferty oraz nadzorować prace swoich mechaników – właściciel ma np. podgląd w to, jakie części zamawiają poszczególni pracownicy.

 

Dodatkowe opcje to m.in. ulubione produkty i zapisane pojazdy. Dzięki nim mechanicy mogą budować własną bazę często używanych produktów i informacji o swoich klientach, tak aby później zamawiać potrzebne części kilkoma kliknięciami, bez potrzeby ponownego przeglądania katalogu.

 

Jak wspomnieliśmy wcześniej, dużą zaletą narzędzia jest to, że można rozpocząć zamówienie na telefonie, np. gdzieś w drodze, a zakończyć je później na komputerze. Widzimy po godzinach składania zamówień, że to działa. Klienci często dokonują ich w porach, w których zwyczajowo nie siedzą przy komputerze – np. wcześnie rano albo bardzo późno wieczorem.

 

PS: Dostrzegamy w statystykach, że ruch zaczyna się w niedzielę po południu. Ludzie wyraźnie zaczynają się szykować do kolejnego tygodnia. Mechanik wiedząc, że w poniedziałek pojawi się u niego klient z jakimś określonym zleceniem, już wtedy zaczyna konstruować zamówienie. Nie musi w tym celu uruchamiać komputera. Nie ruszając się z fotela, wygodnie nawiguje na telefonie, zamawia i pierwszą trasą w poniedziałek otrzymuje potrzebne części.

 

Nie zachęcamy do pracy po nocach, ale warto zaznaczyć, że Inter Cars e-Catalog jest dostępny 24 godziny na dobę i z każdego miejsca na świecie.

Czy Inter Cars e-Catalog jest zintegrowany z innymi usługami Inter Cars?

PS: Każde narzędzie, które zostało stworzone przez naszą organizację staramy się co najmniej podlinkowywać w Inter Cars e-Catalogu. Np. aby dostać się do usługi My Inter Cars, czyli narzędzia do zarządzania widocznością warsztatu w Internecie, wystarczy jedno kliknięcie i wybranie swojego profilu w zakładce „Mój warsztat w Internecie”. Nie musimy pamiętać o innej stronie i oddzielnie się do niej logować. Na tej samej zasadzie działa moduł do składania reklamacji. Wystarczy wejść w zakładkę „Moje menu”, wybrać opcję „Reklamacje” i od razu zostajemy przekierowani w odpowiednie miejsce.

 

Tak jak powiedzieliśmy, Inter Cars e-Catalog ułatwia warsztatom zarządzanie relacjami z ich klientami, ale też pomaga w całościowej obsłudze relacji warsztatu z Inter Cars.

 

Co więcej, w systemie można zapoznać się z aktualnościami publikowanymi na stronie głównej Inter Cars, a w niedalekiej przyszłości będziemy pokazywali w nim wszystkie oferowane promocje. Klient w jednym miejscu zobaczy więc, że jakaś promocja jest interesująca, spełnia jej warunki i od razu będzie mógł złożyć związane z nią zamówienie.

 

RR: Inter Cars e-Catalog współpracuje też ze wszystkimi standardowymi formatami, wykorzystywanymi przez programy do zarządzania warsztatem – zarówno tymi od obsługi zamówień, jak również programów magazynowych. Na pewno będziemy też pracować, aby bezpośrednio integrować się z dostępnymi już na rynku rozwiązaniami.

Jakie są Wasze plany na przyszłość związane z Inter Cars e-Catalog?

PS: Planem docelowym jest, aby Inter Cars e-Catalog był podstawowym narzędziem zarówno dla naszych klientów – mechaników, jak i naszych sprzedawców.

 

W najbliższym czasie chcemy wprowadzić możliwość dokonywania płatności online za produkty zamówione w Inter Cars oraz wglądu w całą historię finansową Klienta.

 

Długofalowo chcemy też bardziej zintegrować Inter Cars e-Catalog z modułami e-Sowy, czy obszarami dedykowanymi w Inter Cars zarządzaniu zleceniami flotowymi. Chodzi o to, żeby warsztat czuł, że to wszystko dzieje się w jednym miejscu i żeby miał narzędzie, dzięki któremu może zrobić z Inter Cars bardzo dużo rzeczy.

 

Artykuł sponsorowany przez Inter Cars

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).