Obok koła zamachowego i tarczy sprzęgła, jego osłona tworzy układ cierny i jest przymocowana do koła zamachowego za pomocą połączenia śrubowego obudowy. W ten sposób osłona sprzęgła zapewnia przeniesienie momentu obrotowego silnika przez tarczę sprzęgła na wałek zębaty poprzez dociśnięcie tarczy sprzęgła do koła zamachowego. Ponadto osłona sprzęgła działa jako zabezpieczenie przeciążeniowe (na przykład błędy przełączania) dla całego układu napędowego. Zaciemnione łożysko ślizgowe jest elementem przekładni między obrotową osłoną sprzęgła na części silnika a nieruchomym układem siłownikowym na części skrzyni biegów.
Przede wszystkim należy sprawdzić stan i zużycie elementów sprzęgła. Tarcza sprzęgła i koło zamachowe muszą być kontrolowane pod względem płaskości, pęknięć i nacięć. W przypadku odchyleń należy dokonać przeglądu (np. szlifowania powierzchni) lub odnowić elementy.
Następnie należy nasmarować powierzchnie cierne, przymocować tarczę sprzęgła za pomocą sworznia montażowego, a następnie zainstalować osłonę sprzęgła z ustalonym momentem obrotowym. Tuleja prowadząca łożyska ślizgowego nie może być smarowana. W zależności od typu pojazdu konieczne jest ustawienie luzu sprzęgła i kalibracji wartości zużycia w jednostce sterującej.
Struktura osłony sprzęgła:
Źródło: DT Spare Parts