Podobnie jak wprowadzone wcześniej retrofity żarówek H4, H7, H11 i HB4, także nowość – zamiennik żarówki H1 świeci światłem o temperaturze barwowej 6000 K. Dzięki temu wszelkie przeszkody czy znaki drogowe są lepiej widoczne, co pozwala kierowcy szybciej reagować na sytuację na drodze.
Wszystkie retrofity rodziny OSRAM LEDriving HL mają kompaktowe rozmiary, dzięki czemu pasują do większości samochodów. Wszystkie produkty tej gamy mogą być stosowane w pojazdach z instalacją o napięciu 12 i 24 V, z wyjątkiem nowości – H1, która jest zaprojektowana wyłącznie do samochodów osobowych.
Kolejną podaną przez OSRAM zaletą retrofitów LEDriving jest bardzo długa trwałość, a producent udziela na nie 5-letniej gwarancji.
Rozszerzone portfolio źródeł światła oraz akcesoriów pozwala stosować je w jeszcze większej liczbie pojazdów niż do tej pory. W gamie pojawiły się cztery nowe adaptery do retrofitów H7, umożliwiające ich montaż w wielu modelach aut. Kolejną nowością jest układ Smart Canbus, który pozwala uniknąć błędów spalonej żarówki czy migotania. Należy pamiętać, że wciąż nie ma przepisów, umożliwiających stosowanie retrofitów LED zamiast żarówek w pojazdach poruszających się po drogach publicznych. Nie ma przeszkód, by korzystać z ich zalet np. w pojazdach typu off-road.
Są jednak wyjątki – w Niemczech i Austrii dopuszczono stosowanie retrofitów LED w konkretnych modelach pojazdów retrofitów OSRAM Night Breaker LED. Dziś na liście aut, w których taką modyfikację można legalnie wykonać są między innymi: BMW serii 2, Alfa Romeo Giulietta, Audi A3, Volkswageny: Polo, Passat, Tiguan, Touran, Caddy, Crafter, a także Peugeot 308, Ford Mondeo czy Seat Ibiza, a od niedawna również pojazd ciężarowy MAN TGE. Lista tych pojazdów jest stale rozszerzana.
Źródło: OSRAM