Pochodząca spod Lublina firma P.H.U. Szczepan opracowała rozwiązanie, które skutecznie zaciera granice pomiędzy światem rzeczywistym i wirtualnym. Całość oparta jest o technologię VR (wirtualna rzeczywistość) oraz specjalne okulary (gogle). W momencie ich nałożenia, użytkownik przenosił się do showroomu marki – i mógł eksplorować go dokładnie tak, jakby fizycznie tam był – przemieszczając się z miejsca na miejsce, a także poznając parametry maszyn za pomocą specjalnych hotspotów.
Maszyny, które można zobaczyć w wirtualnym świecie 3D, poznanie pełnego asortymentu marki to tylko jeden z elementów wykorzystania technologii VR.
Dla mnie najważniejsze było zbudowanie nowego doświadczenia użytkownika. Możliwość przeniesienia się o ponad 1000 km w ciągu sekundy, miało spowodować, że odwiedzający targi zapamiętają naszą markę – podkreśliła Karolina Ślebocka, kierownik marketingu P.H.U. Szczepan.
Jak mówi Tomasz Szymański (specjalista ds. marketingu P.H.U. Szczepan), rozwiązanie spotkało się z niezwykle entuzjastycznym przyjęciem publiczności:
Praktycznie każdy korzystający z tego rozwiązania powtarzał „It’s awesome” (pl. To wspaniałe).
I choć technologia VR nie jest niczym nowym, to w 2022 ciągle robi wrażenie – 99% osób korzystających z gogli robiła to pierwszy raz w swoim życiu! – nawet pomimo tego, że zdecydowaną większość korzystających z VR osób stanowili ludzie z top management firm z branży automotive – z całej Europy i świata, w tym tak zaawansowanych technologicznie krajów jak Indie czy Chiny!
Firma P.H.U. Szczepan działająca w podlubelskiej Jabłonnie to jeden z liderów e-commerce w Polsce. Przedsiębiorstwo działa od 2006, aktualnie zatrudniając ponad 50 specjalistów. To też firma o zasięgu globalnym – produkty tej marki znane są nie tylko w Polsce, ale i w 53 krajach całego świata.
Źródło: P.H.U. Szczepan