Parts Specialists o elektronicznym pedale przyspieszenia | MOTOFAKTOR

Parts Specialists o elektronicznym pedale przyspieszenia

Elektroniczny pedał przyspieszenia, to motyw przewodni najnowszego filmu instruktażowego z serii Parts Specialists. DT Spare Parts ma też nowości w tej gamie.

We współczesnych pojazdach użytkowych montuje się elektroniczny pedał przyspieszenia (zwany też pedałem gazu). W najnowszym filmie z poradami Niklas z Parts Specialists wraz z Diesel Technic wyjaśnia dokładnie, jak to działa i jakie elementy ma w tym zakresie do zaoferowania marka DT Spare Parts.

Termin pedał gazu sięga czasów gaźnika w XIX wieku. Był on kontrolowany za pomocą kabla lub linki. Służył do przetwarzania benzyny na mieszankę paliwowo-powietrzną. Funkcja pedału przyspieszenia pozostała taka sama. Jednak procesy zachodzące w tle uległy zasadniczej zmianie.

Film PS Tips od Parts Specialists po raz kolejny dostarcza praktycznych wskazówek, aby ułatwić codzienną pracę innym profesjonalistom w warsztacie. W najnowszym klipie Niklas wyjaśnia, co zmieniło się od początków pedału przyspieszenia i zalety tego elektronicznego.

Elektroniczny pedał przyspieszenia jest nowoczesną alternatywą dla konwencjonalnego mechanicznego pedału przyspieszenia w pojazdach. Zamiast pedału przyspieszenia, który jest połączony z pompą wtryskową za pomocą linki lub łącznika, elektroniczny pedał przyspieszenia wysyła sygnały elektryczne do jednostki sterującej silnika. Ta reguluje następnie moc silnika w zależności od położenia pedału.

Rozwiązywanie problemów rozpoczyna się od sprawdzenia napięcia zasilania. Idealnie powinno być 24 V. W tym celu należy najpierw włączyć zapłon a następnie podłączyć multimetr w celu sprawdzenia napięcia zasilania. W przypadku problemów z zasilaniem Niklas zaleca sprawdzenie połączenia uziemiającego. Jeden pin multimetru jest podłączony do wtyczki, a drugi jest dociśnięty do masy. Multimetr dostarcza wówczas informacji o wartości rezystancji. Przyporządkowanie pinów na pedale można znaleźć w literaturze warsztatowej.

W kolejnym kroku Niklas wykorzystuje symulację na swoim wózku narzędziowym, aby zademonstrować zasadę działania elektronicznego pedału przyspieszenia, łącznie z zasilaniem, usuniętym pedałem i oscyloskopem. Ten ostatni służy do odczytywania sygnałów pochodzących z pedału przyspieszenia. Jeżeli sterownik silnika zarejestruje błąd w sygnale pedału przyspieszenia, pojazd przechodzi w tryb awaryjny.

Fot. Diesel Technic

Zalet elektronicznego pedału przyspieszenia jest wiele. Może na przykład umożliwić dokładniejsze dozowanie przyspieszenia i skrócić czas reakcji między naciśnięciem pedału a reakcją silnika. Elektroniczny pedał przyspieszenia jest także kompatybilny z innymi systemami pojazdu, takimi jak tempomat czy inne systemy wspomagania kierowcy.

Ponadto sterowanie elektroniczne pozwala na lepsze dostosowanie się do różnych trybów i warunków jazdy, a także realizację takich funkcji, jak sterowanie automatyczną skrzynią biegów czy wspomaganie hamowania awaryjnego w nowoczesnych pojazdach. Aby spełnić coraz bardziej rygorystyczne klasy emisji, niezbędny jest także elektroniczny pedał przyspieszenia.

Całą gamę DT Spare Parts do elektronicznych pedałów przyspieszenia można znaleźć w portalu partnerów Diesel Technic. Należą do nich czujniki i pedały przyspieszenia, z których niektóre są wyposażone w dodatkowy czujnik. Dostępne są również praktyczne zestawy naprawcze, w tym do wtyczek złączy. Części zamienne nadają się do marek takich jak DAF, Fiat, Iveco, Mercedes-Benz, Renault, Scania, MAN i Volvo.

W ramach systemu jakości Diesel Technic (DTQS) części zamienne poddawane są dokładnej kontroli. Odbywa się to na specjalnie opracowanym stanowisku badawczym, na którym testowane są wszystkie pedały przyspieszenia.

Diesel Technic Quality System (DTQS) z ulepszeniami

W przypadku pytań technicznych i pomocy specjaliści ds. części firmy Diesel Technic są dostępni za pośrednictwem HelpDesku.

Źródło: Diesel Technic

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).