W 1962 roku wprowadzono pierwszą europejską ciężarówkę z hydraulicznie odchylaną kabiną. Dziś nie można sobie wyobrazić branży pojazdów użytkowych bez przechyłu hydraulicznego, ponieważ oferuje on wiele korzyści w zakresie konserwacji i napraw. Aby mieć pewność, że w warsztacie wszystko przebiegnie sprawnie, prowadzący kanału Parts Specialists z Diesel Technic opracowali nowy film instruktażowy. Klasycznie korzystają w tym celu z szerokiej gamy produktów marki DT Spare Parts.
W nowym materiale wideo Lars, specjalista ds. części, skupia się na hydraulice przechylania i udziela przydatnych wskazówek na temat tego, na co należy zwrócić uwagę podczas pracy w kabinie. Pompa hydrauliczna poprzez wywarcie ciśnienia uruchamia blokady i cylindry hydrauliczne. „Ciśnienie powoduje otwarcie zamków kabiny” – wyjaśnia. Wymagane ciśnienie można uzyskać na trzy różne sposoby. Po pierwsze, możliwe jest wytworzenie ciśnienia za pomocą pompy ręcznej, po drugie za pomocą silnika elektrycznego jako pompy lub bezpośrednio na samym cylindrze hydraulicznym. Dokładne ciśnienie wymagane przez hydraulikę przechylania zależy od konkretnego typu pojazdu – maksymalne ciśnienie w popularnych pojazdach wynosi 420 barów.
Asortyment DT Spare Parts do układu odchylania kabiny obejmuje ponad 370 pozycji i zawiera odpowiednie części zamienne do wielu marek – w tym Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault, Scania i Volvo. Układ hydrauliczny przechylania składa się z wielu różnych elementów, które można wymienić. DT Spare Parts oferuje do tego celu różne zestawy naprawcze, ręczne i elektryczne pompy przechylne, cylindry i urządzenia blokujące. Na portalu partnerów Diesel Technic klienci mogą wybrać odpowiednią część zamienną spośród ponad 43 000 produktów.
Aby zagwarantować stałą jakość produktu, system jakości Diesel Technic (DTQS) posiada własne stanowisko testowe. Elementy układu hydraulicznego przechylania kabiny (np. siłowniki przechylania, pompy przechylania i urządzenia blokujące) firmy DT Spare Parts są regularnie sprawdzane pod kątem działania pod ciśnieniem do 500 barów. Ponadto materiały uszczelniające są sprawdzane w ramach kompleksowego zarządzania jakością Diesel Technic, ponieważ nie wszystkie elastomery nadają się do zastosowań z olejami hydraulicznymi.
„Kabina w połączeniu z hydrauliką odchylania to złożony system, dlatego też na niektóre ustawienia należy zwrócić szczególną uwagę” – wyjaśnia Specjalista ds. Części. Gdy kabina jest odchylona, sygnalizowane jest to lampką kontrolną w pojeździe. Jeśli funkcja ta jest nadal aktywna, mimo że kabina jest już całkowicie opuszczona, można założyć, że urządzenie blokujące nie działa prawidłowo lub uszkodzony jest czujnik lub kable łączące czujnik z układem elektrycznym wyświetlacza. W takim przypadku należy natychmiast rozpocząć kontrolę, ponieważ istnieje ryzyko, że kabina nie odchyli się całkowicie do tyłu. Problem spowolnienia można rozwiązać stosując smar lub wymieniając wygięte części. W przypadku awarii elektrycznej DT Spare Parts oferuje również czujniki indywidualne.
Przed przechyleniem kabiny należy usunąć z niej wszystkie odsłonięte przedmioty, aby nie spowodowały uszkodzeń. Ponadto pod odchyloną kabiną nie mogą przebywać żadne osoby, a pojazd należy zabezpieczyć przed stoczeniem się. W niektórych przypadkach, np. po wcześniejszym uszkodzeniu układu odchylania, czasami konieczne jest przepłukanie układu hydraulicznego układu odchylania w celu usunięcia z niego brudu i zanieczyszczeń.
W przypadku pytań technicznych i pomocy specjaliści ds. części firmy Diesel Technic są dostępni za pośrednictwem HelpDesku.
Źródło: Diesel Technic
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?