Nowy Pasek rozrządu w ofercie Continental jest przeznaczony do stosowania w 1,2-litrowych silnikach Peugeot i Citroen zbudowanych od końca 2013 roku.
Pasek rozrządu działa w niektórych aplikacjach bezpośrednio w oleju. Producenci stosują tę konstrukcję w celu zmniejszenia tarcia w silniku, a tym samym zmniejszenia jego emisji. Jednocześnie ma zapewniać to cichą pracę z bardzo precyzyjnym taktowaniem.
Działanie w ten sposób stawia jednak niezwykle wysokie wymagania dotyczące właściwości zużycia paska rozrządu, ponieważ nawet najmniejszy poziom zanieczyszczeń w oleju może powodować powstawanie kryształów. Jeśli takie kryształy dostaną się między pasek a koło pasowe, pasek może zostać uszkodzony przez ekstremalnie twarde kryształy, a w najgorszym przypadku rozerwać się.
Skłoniło to Continental do dalszej poprawy właściwości materiału paska: Elementy cięgna szklanego mają zoptymalizowaną, olejoodporną powłokę i są osadzone w gumie HNBR (uwodorniony kauczuk nitrylowy) usieciowanej nadtlenkiem. Ma to jeszcze wyższą zawartość akrylonitrylu (ACN) niż wcześniej.
Im wyższa jest ta zawartość, tym lepsza odporność materiału na niektóre związki węgla, które mogą wystąpić w wyniku tarcia między krystalizowanymi zanieczyszczeniami w oleju. Aramidowy materiał na wewnętrznej stronie pasa jest również wyposażony w wielowarstwowy system ochrony przed zużyciem.
Sam CT1188 był niezwykle wytrzymały. W nowo opracowanym CT1228 byliśmy w stanie jeszcze poprawić te właściwości.
product manager w Continental - Robert Franz
Oznacza to, że nawet starsze silniki o szczególnie dużym przebiegu mogą cieszyć się wydajnością i korzyściami środowiskowymi zapewnianymi przez konstrukcję z paskiem rozrządu pracującym w oleju. Jednak, że warsztaty muszą brać w tym udział, dokładnie przestrzegając specyfikacji producenta oleju.
Continental udziela również 5-letniej gwarancji zarejestrowanym warsztatom na nowy pasek rozrządu CT1228.
Źródło: Continental