Paski zębate rozrządu są projektowane do zastosowań tak w silnikach wysokoprężnych, jak i benzynowych, tak w samochodach osobowych, jak i dostawczych.
Dzięki użyciu nowoczesnych materiałów możliwe jest produkowanie pasków o różnych strukturach i profilach zębów, będących w stanie sprostać wymaganiom dedykowanym osiągami nowoczesnych silników.
Obecnie paski poddawane są obciążeniom i warunkom pracy, które jeszcze kilka lat temu wydawały się niemożliwe:
Ponadto paski muszą także zapewniać:
Podstawowe struktury paska:
Najnowsze silniki, a zwłaszcza wysokoprężne Common-Rail ostatniej generacji, są szczególnie krytyczne i narażają elementy przenoszenia napędu na wysokie obciążenia mechaniczne spowodowane wysokimi temperaturami działania, wysokimi mocami właściwymi oraz wysokimi ciśnieniami wtrysku (ponad 2000 barów ), często w połączeniu z dwuwałkowym rozrządem.
Paski HT (z powłoką teflonową) to rozwiązanie Dayco, które zapewniają precyzyjne i stałe sprzężenie różnych elementów napędu, również w warunkach wysokiego obciążenia mechanicznego, dzięki nowoczesnym materiałom oraz specjalnej powłoce z PTFE w połączeniu z tkaniną pokrywającą zęby.
Pasek HT można natychmiast rozpoznać po białym kolorze charakterystycznej strony wewnętrznej, który zawdzięcza swej powłoce z PTFE, będącej wyłącznym patentem Dayco.
Dzięki tej technologii firma Dayco potrafiła zwiększyć wytrzymałość paska na zużycie wywołane zazębianiem się z kołami pasowymi (również na boku paska), a także zmniejszyć zużycie boczne spowodowane zetknięciem się boku paska z kołnierzem koła pasowego.
Paski PV produkowane są dla napędów pomocniczych samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów. Wzrost liczby akcesoriów (klimatyzacja, pompy wspomagania kierownicy, alternatory, pompy wody, pompy podciśnieniowe, itp.), jak również warunki działania w temperaturze do 130°C, spowodowały konieczność unowocześnienia materiałów i technologii struktury paska.
Wszystkie paski Poli-V Dayco wykonane są z materiału EPDM (Etylen-Propylen- Dien- Monomery) według ostatnich standardów wymaganych przez sektor Automotive i zapewniają wytrzymałość, niezawodność, wyciszenie oraz długotrwałość działania.
Charakteryzuje je:
Zgodnie z zapotrzebowaniem branży Automotive Dayco opracowała także dla Aftermarket paski Poli-V ostatniej generacji EPDM3 będące w stanie przekazywać wysokie obciążenie robocze w silnikach ostatniej generacji zachowując taką samą długotrwałość układu.
Poza tradycyjnymi układami przekazywania mocy opartymi na paskach Poli-V i napinaczach, Dayco jest obecne tak w pierwszym wyposażeniu, jak i na rynku części zamiennych ze swymi paskami Poli-V elastycznymi przewidzianymi w niektórych silnikach o stałym rozstawie osi i niewielkich rozmiarach paska.
Paski te nie wymagają stosowania zewnętrznych systemów napinania (napinaczy).
Montaż ich wymaga użycia specjalnych narzędzi, pozwalających na wydłużenie i prawidłowe ułożenie paska na kołach pasowych.
Dostępne dla silników Fiat, Alfa, Peugeot, Citroen, Ford, Volvo.