Paski Gates G-Force CVT powstały jako część zamienna do pasków CVT stosowanych na pierwszym montażu w rekreacyjnych i użytkowych pojazdach terenowych. Dopasowanie pasków G-Force jako części zamiennych ma gwarantować łatwość montażu (bez konieczności regulacji sprzęgła). Podawana przez producenta, wysoka wydajność od chwili uruchomienia nie jest jednak ich jedyną zaletą. Paski Gates G-Force CVT gwarantować mają także:
Z myślą o poprawieniu osiągów w sportach motorowych firma Gates opracowała także serię G-Force C12 — pierwszy pasek CVT z kordami z włókna węglowego. To alternatywne rozwiązanie również ma być czymś więcej niż tylko gotową do pracy częścią zamienną pasków CVT stosowanych na pierwszym montażu, ponieważ łączyć ma w sobie maksymalną wytrzymałość z minimalną rozciągliwością, a także:
Aby zapewnić odporność na ekstremalne warunki terenowe panujące w miejscach takich jak wydmy, pustynie, góry i tory wyścigowe, firma Gates opracowała niedawno serię pasków CVT G-Force RedLine, które mają być jeszcze lepsze dzięki swojej wyjątkowej odporności termicznej. To niezwykle ważna sprawa, ponieważ przyczyną większości awarii jest wysoka temperatura, która z reguły przyspiesza zużycie pasków.
Dlatego nawet jeśli ekstremalne warunki terenowe, gwałtowne przyspieszanie, wysoki moment obrotowy lub częsta redukcja biegów powodują nadmierne nagrzanie przekładni bezstopniowej, paski G-Force RedLine mają dobrze sobie z tym radzić. W trudnych warunkach żywotność paska G-Force RedLine ma być trzykrotnie dłuższa niż pasków G-Force i G-Force C12, a także pasków konkurencyjnych firm.
Podobnie jak paski G-Force, paski G-Force RedLine zawierają kordy aramidowe zamiast kordów z włókna węglowego (co ma zmniejszać ryzyko awarii w wyniku pęknięcia lub rozerwania kordu), ale uzyskiwać mają od nich lepsze osiągi nie tylko pod względem odporności termicznej. W porównaniu z innymi zamiennikami paski G-Force RedLine:
Poniższy schemat powinien pomóc w doborze odpowiedniego produktu:
Aby maksymalnie wykorzystać potencjał i żywotność pasków CVT, należy je nie tylko prawidłowo zamontować, lecz również odpowiednio dotrzeć. Jaka jest właściwa procedura?
Źródło: Gates