Europosłowie przyjęli wyższe cele redukcji emisji z nowych ciężarówek (35%), niż Komisja Europejska (30%), co ma zmniejszyć emisję CO2 w UE do 2030 roku, z celem pośrednim, wynoszącym 20%, do 2025 roku.
Producenci będą również musieli zapewnić, że pojazdy o zerowej i niskiej emisji (emitujące co najmniej 50 % mniej) będą miały 20% udział w rynku do 2030 roku, biorąc pod uwagę poziom sprzedaży, posiadając, 5% udziału w rynku do 2025 roku.
Przed 2020 rokiem, Komisja Europejska powinna przedstawić plany dotyczące wprowadzenia rzeczywistego testu emisji CO2 na drogach. W swoim sprawozdaniu, które ma przygotować w 2022 roku, powinna rozważyć ocenę emisji CO2 wytwarzanego przez pojazdy ciężarowe o dużej ładowności w trakcie ich pełnego cyklu życia oraz zaproponować, jeśli okaże się to konieczne, obowiązek sprawozdawczy dla producentów.
Parlament przyjął stanowisko 373 głosami za, przy 285 głosach przeciw i 16 wstrzymujących się. Europosłowie rozpoczną teraz negocjacje z Radą Europejską.
Źródło: Parlament Europejski