PETRONAS i Motowarsztat cyfryzują serwisy | MOTOFAKTOR

PETRONAS i Motowarsztat cyfryzują serwisy

Na mocy umowy podpisanej 27 marca między polskim oddziałem PETRONAS Lubricants International a firmą Workshop Management dostarczającą oprogramowanie dla Motowarsztatu mają być dostarczane i rozwijane cyfrowe funkcje do zarządzania serwisem i relacjami z klientami, czyli ERP.

W Polsce według badań Instytutu GiPA działa 20 tysięcy niezależnych warsztatów samochodowych. Średnio zatrudnienie w tej branży wynosi około 6 pracowników, z czego czworo zajmuje się pracami serwisowymi, a dwóch zajmuje się administracją i magazynem. PETRONAS Lubricants International we współpracy z firmą Workshop Management wspiera warsztaty w zwiększaniu wydajności. Dlatego też marka olejowa inwestuje w rozwój oprogramowania do zarządzania dla sieci partnerskich warsztatów.

Adam Bober, Market Manager PETRONAS w Polsce, Fot. PETRONAS
Adam Bober, Market Manager PETRONAS w Polsce, Fot. PETRONAS

„Od 2020 roku rozwijamy naszą współpracę z niezależnymi serwisami, do końca zeszłego roku nawiązaliśmy partnerstwa z ponad 500 warsztatami w całym kraju. W ramach pilotażu chcemy udostępnić 50 nowym partnerom narzędzie Motowarsztat, które nie tylko zwiększy efektywność pracy, ale także podniesie jej komfort. Zapraszamy zatem warsztaty zainteresowane tym rozwiązaniem do kontaktu z nami bądź naszymi Dystrybutorami. Będziemy na bieżąco rozmawiać z naszymi partnerami i weryfikować użyteczność takiego oprogramowania w praktyce. Wierzę, że to początek bardzo owocnej, a przede wszystkim, nieszablonowej współpracy w kierunku podnoszenia profesjonalizmu warsztatów niezależnych” – wyjaśnia Adam Bober, Market Manager PETRONAS w Polsce.

Do czego służy aplikacja Motowarsztat?

Oprogramowanie ERP firmy Workshop Management umożliwia skuteczne zarządzanie relacjami z klientami i dostawcami w branży serwisu samochodowego. Dzięki niemu firmy mogą lepiej poznać potrzeby swoich klientów, monitorować ich interakcje oraz usprawnić procesy związane z obsługą klienta, sprzedażą i marketingiem. System oferuje kompleksowe wsparcie dla warsztatów samochodowych, w tym zarządzanie zleceniami, wycenami, bazą pojazdów, terminarzem, magazynem oraz importem towarów od dostawców. Ponadto umożliwia także wysyłanie kosztorysów, tworzenie faktur i paragonów, dostęp do panelu pracowniczego, generowanie raportów oraz dostęp do danych naprawczych i serwisowych.

Przemysław Cholewa, prezes Workshop Management sp. z o. o., Fot. MotoWarsztat
Przemysław Cholewa, prezes Workshop Management sp. z o. o., Fot. MotoWarsztat

„Systemy ERP od dekad służą średnim i dużym przedsiębiorstwom do porządkowania kontaktów z podwykonawcami, klientami i resztą otoczenia biznesowego. To, co odróżnia motowarsztat od innych programów tego typu to dostosowanie się do skali działalności polskich serwisów. Nasz system jest intuicyjny i prosty w obsłudze. Właściciel lub kierownik z jednego miejsca może zarządzać całą firmą, w tym pracownikami, fakturami, sprzedażą, magazynem, zadaniami, zakupem części oraz klientami. Bardzo się cieszę z nawiązania współpracy z marką Petronas, widzimy jej dynamiczny rozwój w Polsce i jesteśmy przekonani, że nasze Partnerstwo przyczyni się także do rozwoju naszej oferty warsztatowej w przyszłości” – dodaje Przemysław Cholewa, prezes Workshop Management sp. z o. o.

Mówiąc prościej, ERP to narzędzie, które pomaga firmie lepiej zrozumieć i skuteczniej komunikować się z klientem, a także być bardziej dostępnym dla niego. Na przykład poprzez planowanie czasu na naprawy w kalendarzu lub wysyłanie wycen SMS-em. Oprogramowanie Motowarsztat ma również bazę danych pojazdów, co ułatwia przechowywanie informacji o przeprowadzonych naprawach. Jest to szczególnie przydatne w przypadku klientów regularnie korzystających z usług serwisu.

Cyfryzacja branży warsztatowej – szansa czy konieczność?

Jednym z problemów, z którymi borykają się rodzime zakłady mechaniki pojazdowej, jest niedostatek wykwalifikowanych pracowników. Brakuje specjalistów, co sprawia, że ich rola w firmach staje się coraz bardziej istotna. Dlatego ważne jest korzystanie z cyfryzacji procesów biznesowych w warsztatach, aby ułatwić pracę mechanikom. W obliczu zacieśniającej się konkurencji o klienta, kluczowe staje się również zapewnienie wysokiej jakości obsługi i zdobycie pozytywnych opinii online o zakładzie. W tym celu warto skorzystać z systemu ERP, który automatycznie wysyła przypomnienia o konieczności wizyty właścicielowi samochodu oraz podsumowanie wykonanych napraw.

„Sprzedaż płynów eksploatacyjnych, a w szczególności olejów, stanowi 20-25% przychodów warsztatu. Dlatego w naszych relacjach z serwisami stawiamy nie tylko na produkt, ale także na wiedzę dotyczącą sprzedaży i prowadzenia biznesu. Dzielimy się z partnerami badaniami rynkowymi, a także przeprowadzamy szkolenia, na przykład z prowadzenia mediów społecznościowych. Wybrane warsztaty otrzymują także szansę nagrania filmów promocyjnych, które później trafiają do sieci i są przez nas promowane” – podsumowuje Adam Bober.

Krótko mówiąc, sukces branży warsztatowej zależy od efektywności pracy, wysokiej jakości obsługi klienta i poziomu zadowolenia klientów. Dzisiejsze warsztaty samochodowe muszą łączyć dobrą organizację i relacje z klientami, a narzędzia takie jak Motowarsztat są niezbędne do konkurencyjnego funkcjonowania na rynku motoryzacyjnym.

Źródło: Petronas

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).