Nowe oleje są już dostępne w ofercie warsztatów niezależnych sieci Petronas w Polsce. Gama Syntium obejmuje oleje o wielu lepkościach, od 0W-16 aż po 10W-60, co sprawia, że można je stosować w niemal wszystkich samochodach. Do nowoczesnych silników przeznaczone są oleje o bardzo niskiej lepkości, pozwalające obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2.
Wśród nich znajdziemy pierwszy olej marki Petronas do samochodów z napędem hybrydowym. Dzięki technologii CoolTech zastosowanej w nowych olejach Syntium, silnik jest doskonale chroniony przed przegrzaniem i zużyciem, co ma bezpośredni wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji. Kierowcy, którzy zdecydują się na olej Syntium będą mogli poczuć niemal jak pięciokrotny mistrz świata Formuły 1, Lewis Hamilton. Właśnie z olejów Syntium korzysta zespół Formuły 1, Mercedes-AMG Petronas Motorsport, który zdobył tytuły mistrzowskie w kategorii kierowców i konstruktorów w ostatnich pięciu sezonach.
Gama składa się z serii Petronas Syntium 7000, 5000 i 3000, obejmujących oleje o różnych lepkościach i zastosowaniach. Gamę otwiera olej Syntium 7000 0W-16, są także dwa oleje o lepkości 0W-20, w tym 7000 Hybrid 0W-20. W linii Petronas Syntium 7000 są także produkty 0W-30, 0W-40 czy 10W-60. W odświeżonej rodzinie Syntium 5000 można znaleźć takie oleje jak 5W-20 czy 5W-30 w kilku odmianach, dostosowanych do wymagań różnych producentów samochodów, m.in. z aprobatą Mercedes-Benz. Olej 5W-30 znajdziemy także w palecie Syntium 3000, poza nim do tej gamy należy olej 5W-40 w dwóch wersjach.
Ulepszenia, które wprowadzono do gamy Syntium 7000, pozwoliły klasyfikować nowe oleje o lepkościach 0W-16 i 0W-20 Hybrid w klasie API SN Plus, co oznacza, że są to produkty najwyższej jakości. Wszystkie oleje z gamy Syntium wykorzystują innowacyjną technologię CoolTech, dzięki czemu charakteryzują się niezwykle wytrzymałymi łańcuchami węglowodorowymi, które zapobiegają przegrzewaniu się silnika i wynikającym z tego awariom. Zmodyfikowana formulacja olejów Syntium sprawia, że kluczowe elementy silnika są lepiej chronione, jego moc zmaksymalizowana, a zużycie paliwa – zminimalizowane. Potwierdzają to wyniki testów zużycia paliwa. W przemysłowym teście na oszczędność paliwa silnik pracujący na oleju Petronas Syntium 7000 0W-16 uzyskał zmniejszenie zużycia paliwa o 4,5%, podczas gdy na innym wysokiej klasy oleju SN Plus – 2,8%.
Podobnie jak ludzie, także silniki nie lubią zbyt wysokiej temperatury. Gdy są przegrzane, nie są w stanie pokazać swoich prawdziwych możliwości. Technologia, której używa Petronas w swoich olejach, sprawia, że świetnie sprawdzają się one także pod dużym obciążeniem. Najlepszym dowodem na to jest dominacja zespołu Mercedes-AMG Petronas Motorsport w wyścigach Formuły 1 w ostatnich latach.
dyrektor marki Petronas w Polsce - Adam Bober
O tym, że oleje Petronas Syntium doskonale chronią silniki przed przegrzaniem, znów świadczą testy. Olej Syntium 7000 0W-20 wypadł doskonale w badaniu sprawdzającym odporność na utlenianie. Podczas trwającego 100 godzin testu olej w temperaturze 150oC okazał się niezwykle stabilny – lepkość wzrosła o 85% mniej, niż pozwalają na to limity normy SN Plus.
Wprowadzenie nowych olejów wpisuje się w strategię Petronas, która zakłada ograniczenie emisji CO2. W ubiegłym roku aż 75% środków na badania i rozwój firma przeznaczyła na działania prowadzące do ograniczenia emisji dwutlenku węgla. W kolejnych latach Petronas nadal będzie szukać możliwości, by oleje tworzone we współpracy z producentami samochodów rozwijać w tym kierunku.
Źródło: Petronas