Przyjęta strategia handlowa oparta na mocnym wsparciu analitycznym, technologicznym i marketingowym dla dystrybutorów przyniosła w 2021 roku wzrost liczby Warsztatów Partnerskich Petronas do 330, co stanowi ponad 300% przyrost r/r.
Chcemy się umacniać na naszym rynku. Potrzebujemy mocnych marek w asortymencie, które dostosowują się i rozwijają wraz z rynkiem motoryzacyjnym. Petronas ma silny background w sportach motorowych – i jest niedoścignionym mistrzem technologicznym Formuły 1. Petronas jest liderem, który tworzy nowe technologie, wprowadzającym innowacje. Takie marki jak oleje silnikowe Syntium czy przekładniowe Tutela, to są produkty najwyższej jakości odpowiednie do potrzeb współczesnych wymagań silników i klientów – mówi Maciej Bulandra, prezes zarządu Darma Sp. z o.o.
W rozbudowie sieci warsztatów partnerskich zrzeszonych pod marką Petronas, firma wspiera dystrybutorów dostarczając narzędzia, wiedzę i wsparcie marketingowe – z gotowym brandingiem dla serwisów samochodowych. Petronas opracował także narzędzia do analizy kosztów stosowanych olejów, a także takie, które pozwalają dobrać online odpowiedni produkt dla dowolnego pojazdu. Producent zapewnia także kompleksowe wsparcie techniczne i szkoleniowe.
Naszą ofertę części zamiennych, akcesoriów i narzędzi dla warsztatów wzbogaciliśmy o środki smarne z najwyższej półki. Pamiętajmy, że 30% kosztów przeglądu to olej silnikowy. Wskaźnik ceny do jakości, jaki możemy dzięki statusowi Autoryzowanego Dystrybutora Petronas zaoferować klientom jest nieporównywalny do innych marek, a za tym idą dodatkowe przychody. Dotąd nie specjalizowaliśmy się w dystrybucji olejów, to się jednak zmienia a udział olejów w całości naszej sprzedaży systematycznie wzrasta. Wiedza i wsparcie w obszarze handlowym, które otrzymujemy od Petronas pozwala nam patrzeć na ofertę olejową, jako ważną część naszych przychodów i budowania przewagi konkurencyjnej w regionie. Dzisiaj Petronas jest jedną z kilku wybranych marek w całym naszym portfolio, na które stawiamy długoterminowo – dodaje Bulandra.
Petronas aktywnie rozbudowuje sieć dystrybucyjną. Zasady współpracy i wsparcie dla dystrybutorów i ich klientów, warsztatów samochodowych, w obszarach marketingowym, eksperckim i narzędziowym będą kontynuowane. Petronas wspólnie z dystrybutorami chce pozyskać do Sieci Partnerskich Warsztatów kilkaset nowych punktów w 2022 roku.
Wspólnie budujemy pozycję naszych dystrybutorów w regionach. Dążymy do stworzenia efektywnej sieci dystrybucji naszych produktów przeznaczonych do różnych sektorów rynku motoryzacyjnego. Efektywna sieć dystrybucji znaczy dla nas bezproblemowy zakup naszych produktów przez warsztat samochodowy zlokalizowany w każdej części Polski. Ale efektywna sieć dystrybutorska znaczy dla nas także komfortowe warunki operacyjne i handlowe dla naszych Dystrybutorów. Budowa wspólnej sieci niezależnych warsztatów Petronas stanowi dla Dystrybutora możliwość posiadania lojalnej grupy klientów a także stały profit, co dla wielu dystrybutorów w dzisiejszych czasach jest sporym wyzwaniem.
W dalszym ciągu szukamy poważnych Partnerów do naszej sieci Autoryzowanych Dystrybutorów Petronas. Jestem przekonany, że oferujemy obecnie ponadstandardowe rynkowo warunki zyskowności wynikające z dystrybucji olejów. Na pewno dodatkowym naszym atutem jest zupełnie nowa gama produktów Petronas Syntium z technologią CoolTech+, dla najnowocześniejszych, wymagających silników, w tym hybrydowych.
Zastosowana w Petronas Syntium z CoolTech+™ technologia optymalizuje termikę silnika oraz zapewnia najlepszą ochronę i efektywność uzyskania mocy. Nowe produkty Petronas Syntium przeszły nie tylko zmiany w obrębie technologii – zaprojektowaliśmy także zupełnie nowe opakowania przy produkcji których zużywamy o 15% mniej plastiku niż dotychczas. Dbałość o środowisko naturalne jest od dawna priorytetem Petronas. 75% budżetu przeznaczonego na badania i rozwój dedykowane jest do rozwiązań mających na celu ochronę środowiska.
Pozyskanie kilkuset warsztatów z puli kilkunastu tysięcy w Polsce w jeden rok jest realnym, wyliczonym dokładnie planem, w który inwestujemy środki i spore wsparcie pozafinansowe dla naszych dystrybutorów. Dlatego zachęcamy wciąż nowych Partnerów do podjęcia współpracy z nami, szczególnie w regionach gdzie nasza dystrybucja wymaga poprawy – powiedział Adam Bober, Dyrektor Sprzedaży Petronas Lubricants w Polsce, Niemczech i Austrii.
Źródło: Petronas