Większość nowoczesnych silników przetwarza tylko około jednej trzeciej potencjalnej energii z paliwa na moc. Reszta tej energii cieplnej nie tylko pozostaje nieprzetworzona, ale także rozprasza się jako ciepło odpadowe, co oznacza, że ponad połowa użytecznej energii wytwarzanej przez samochody na całym świecie jest nieefektywnie tracona w silnikach. Nadmierne ciepło, które się tworzy może również uszkadzać krytyczne części silnika, takie jak: turbosprężarki, tłoki i łożyska.
Domenico Ciaglia, dyrektor generalny EMEA w PETRONAS Lubricants International (PLI): Nowoczesne pojazdy muszą pracować ciężej i wydajniej, aby generować więcej mocy z mniejszych silników, a jednocześnie zużywać mniej paliwa w celu zmniejszenia emisji. Właśnie dlatego nowa gama PETRONAS Syntium koncentruje się na rozwiązaniu problemu wydajności termicznej i kontrolowaniu rozpraszania ciepła w silniku, zwiększając osiągi samochodów dla czystszej i bardziej ekonomicznej mobilności. Dzięki naszej nowej technologii CoolTech+™ kierowcy mogą być pewni, że na trasie nasze produkty zmniejszają negatywny wpływ na silniki ich pojazdów, portfele i planetę.
Petronas Syntium oferuje teraz niemal 40% silniejszą ochronę przed zużyciem krytycznych części niż poprzednie generacje produktu, skupiając się na najbardziej narażonych na wysokie temperatury strefach w silniku. Zapobiegać ma to gromadzeniu się osadów, wydłużać żywotność części i obniżać koszty konserwacji. Dzięki mocnym łańcuchom olejowym, nowa gama Petronas Syntium ma zapewniać również do 68% wyższą odporność na utlenianie, kontrolując osady, opóźniając gęstnienie oleju i utrzymując stabilną warstwę ochronną dla maksymalnej wydajności silnika. A dzięki zdolności do kontrolowania ciepła poprzez zmniejszenie tarcia, technologia CoolTech+ ma obniżać emisje pojazdów i zużycie paliwa nawet o 3%, minimalizując szkodliwy wpływ jazdy na środowisko i oszczędzając pieniądze kierowców.
Według danych zebranych przez Petronas olej Syntium z technologią CoolTech+ umożliwia silnikom bolidów Formuły 1 zespołu Mercedes-AMG Petronas osiągnięcie ponad 50% sprawności cieplnej, co czyni go najbardziej wydajnym silnikiem wyścigowym, jaki kiedykolwiek stworzono. Teraz wiedza zdobyta na torach wyścigowych jest zawarta w formule nowej gamy olejów silnikowych dla kierowców pojazdów osobowych.
Dzięki nowej technologii CoolTech+, która wspierała zespół Mercedesa w zdobyciu ósmego z rzędu mistrzostwa konstruktorów, Petronas Syntium ma umożliwić kierowcom uzyskanie optymalnych osiągów silnika, przy jednoczesnym minimalizowaniu wpływu ich każdej podróży na środowisko naturalne.
Z okazji największej premiery Petronas 2022 r. PLI przeprojektowało również opakowania całej linii Petronas Syntium, wykorzystując w nich o 15% mniej plastiku. Firma planuje również wprowadzić na rynek nowe opakowanie, 20-litrowy, tzw. bag in the box, czyli opakowanie kartonowo foliowe, które zmniejszy zużycie plastiku do 90%. Petronas kontynuuje współpracę z internetową platformą zrównoważonego rozwoju Treedom w celu niwelowania emisji CO2. PLI prowadzi kompleksowe działania celem osiągnięcia zerowej emisji netto szkodliwych emisji do 2050 roku.
Energia jest niezwykle cennym zasobem. Ochrona i pozyskiwanie jej w sposób zrównoważony są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek dotąd. Presja na efektywne wykorzystanie energii szczególnie w sektorze motoryzacyjnym będzie tylko wzrastać dlatego przeciwdziałanie jej marnowaniu jest priorytetem. Dzięki Petronas Syntium z technologią CoolTech+ kierowcy mają mieć wyższą kontrolę nad procesem utraty ciepła w silniku, być w stanie maksymalnie wykorzystać każdą dawkę energii i ostatecznie zmaksymalizować wydajność silników swoich samochodów.
Nowa linia Petronas Syntium ma być dostępna od Marca 2022 r.
Źródło: Petronas