Peugeot 508 1. generacji to bardzo ciekawa propozycja dla osób, które szukają stosunkowo młodego, przestronnego i nowocześnie wyglądającego auta klasy średniej. Jednak nie chcą wydawać na nie zbyt dużo pieniędzy. Ten samochód jest znacznie tańszy od niemieckich czy japońskich konkurentów.
Peugeot 508 1. generacji zadebiutował na rynku w 2010 roku. 4 lata później auto przeszło modernizację. Głównie zmiany to: nowy przedni zderzak i reflektory oraz przemodelowane tylne lampy. Trzeba przyznać, że to dość gruntowny lifting wizualny, bo nowsza odsłona wygląda zupełnie inaczej. Od tego czasu bez większych zmian samochód był oferowany do 2018 roku. W tym samym roku na rynku pojawiła się kolejna generacja auta.
Bazowe jednostki benzynowe zostały oznaczone dość enigmatycznie – VTi 120, THP 155 i e-THP 165. Pod tymi liczbami nie kryją się pojemności silników, a ich moc. Wszystkie te motory mają pojemność 1,6 l i problemy z nietrwałym łańcuchem rozrządu. W niektórych egzemplarzach może on wymagać wymiany już przy 50 000 km. Aby jak najbardziej wydłużyć jego żywotność, zalecamy wymianę oleju silnikowego co 10 000 km. Na szczęście, jego naprawa nie jest droga. Podstawowa jednostka jest wolnossąca, ma 120 KM i zapewnia całkiem przyzwoite osiągi. Peugeot 508 z takim motorem osiąga setkę w 11,5 s. To w zupełności wystarczy do względnie dynamicznej jazdy.
Osoby, które chcą mieć nieco szybsze auto, mają do wyboru jeszcze motory 1,6 l z turbodoładowaniem. Te generują moc 155 lub 165 KM. Ich osiągi są prawie takie same. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 8,6 s. To nadal nie są sportowe parametry, ale przekłada się to na dość przyjemne przyspieszenie. Oprócz problemów z łańcuchem, z czasem na zaworach osadza się nagar. Użytkownicy skarżą się też na duże zużycie oleju silnikowego. Niestety na tych 3 jednostkach, a tak naprawdę na 2 silnikach wybór motorów benzynowych się kończy.
Klienci preferujący diesle mają trochę większy wybór. W Peugeocie 508 1. generacji są silniki wysokoprężne o 3 pojemnościach. Podstawowy motor ma 1,6 l i generuje moc 112 KM. Sprint do pierwszej setki to w tym przypadku 11,3 s, czyli całkiem nieźle jak na tak niedużą moc. Na niektórych rynkach były dostępne jeszcze odmiany o mocy 115 i 120 KM. Nie ma większego znaczenia, którą wybierzecie. Mają podobne osiągi i są tak samo trwałe.
Bardziej wymagający mają do wyboru jeszcze silniki 2-litrowe. Te były dostępne w kilku wariantach o mocy: 136, 140, 150, 160 oraz 180 KM. Między 2 pierwszymi i 3 ostatnimi nie ma zauważalnej różnicy w osiągach i spalaniu. Najsłabsza przyspiesza do setki w 10,1 s, a najmocniejsza 2-litrówka robi to w 8,6 s. Wszystkie te jednostki są trwałe i godne polecenia.
W ofercie był dostępny też 204-konny diesle o pojemności 2,2 l. Przyspiesza do setki w 8,2 s. Jest niewiele szybszy niż topowa odmiana 2-litrówki. Takich aut jest na rynku niewiele, więc trudniej kupić zadbany egzemplarz i znaleźć fachowca, który się takim wozem zajmie. Mogą być też problemy z niektórymi częściami w przyszłości. Zdecydowanie lepiej wybrać jednostkę o pojemności 2,0 l. Dostępna była też wersja hybrydowa z 2-litrowym dieslem. Takich aut jest niewiele na rynku. Czy warto wybrać taką wersję? Naszym zdaniem nie. Może być problem ze znalezieniem odpowiedniego mechanika i z nietypowymi częściami w przyszłości.
Jakich usterek można spodziewać się w Peugeocie 508? Najpoważniejsza z nich to awaria przekładni kierowniczej. Zdarzają się też problemy z urządzeniami multimedialnymi oraz z klimatyzacją. Niektórzy użytkownicy narzekają jeszcze na usterki bezkluczykowego systemu dostępu do auta. Z czasem przestają działać klamki. Jednak decydując się na zadbany egzemplarz z motorem wysokoprężnym, nie ma co obawiać się poważnych usterek. Model 508 1. generacji to dość trwały samochód.
Peugeot 508 to ciekawy samochód. Nadal wygląda nowocześnie i atrakcyjnie, jest całkiem przestronny, komfortowy, ma bogate wyposażenie, a mimo to kosztuje rozsądne pieniądze. Łatwo znaleźć też zadbany egzemplarz. Francuską konstrukcję należy pochwalić jeszcze za ogólną trwałość. Przy zakupie trzeba pamiętać jednak o bardzo ważnej rzeczy. Lepiej unikać jednostek benzynowych, które nie są zbyt trwałe. Godne uwagi są za to diesle o pojemnościach 1,6 l oraz 2,0 l.
Polecamy także:
„Nissan Qashqai 1. generacji – najczęstsze usterki”
„Audi A4 B7 – najczęstsze usterki„
„BMW Serii 3 E90 – najczęstsze usterki„
„Volkswagen Golf 5 – najczęstsze usterki”
„Škoda Octavia 2 – najczęstsze usterki”
„Opel Insignia A – najczęstsze usterki„
„Dacia Duster 1. generacji – najczęstsze usterki”
„Ford Focus Mk3 – najczęstsze usterki”
„Honda Civic 8. generacji – najczęstsze usterki”
„Toyota Avensis T27 – najczęstsze usterki”
„Renault Clio 3 – najczęstsze usterki”
„Fiat Bravo 2. generacji – najczęstsze usterki”