PGM podsumowuje rok 2019 | MOTOFAKTOR

PGM podsumowuje rok 2019

Kluczowe osiągnięcia PGM w 2019 r. dają Grupie motywację do dalszej pracy w roku 2020, który zapowiada się jeszcze bardziej intensywnie.
7/01/2020

Rok 2019 był trzecim rokiem działalności stowarzyszenia Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM), które zostało powołane w celu wspierania polskich producentów części samochodowych. Jednym z najważniejszych sukcesów PGM w 2019 roku było uzyskanie prestiżowego statusu Krajowego Klastra Kluczowego. Dzięki temu stowarzyszenie ma szansę na ubieganie się o wsparcie z funduszy europejskich, a członkowie PGM mogą otrzymywać dodatkowe punkty przy staraniach o fundusze publiczne.

 

Stowarzyszenie zainicjowało także powołanie wspólnej marki handlowej „PGM Automotive”. Dzięki niej członkowie PGM będą mogli wchodzić na nowe atrakcyjne rynki motoryzacyjne ograniczając koszty marketingu, logistyki i zasobów ludzkich. Wspólna marka ma także pomóc w budowaniu silnej pozycji polskich produktów motoryzacyjnych na globalnym rynku części zamiennych.

 

W roku 2019 do stowarzyszenia dołączyło 14 firm z większościowym polskim kapitałem i PGM liczy już obecnie 36 członków. Dzięki prężnym działaniom, w zeszłym roku stowarzyszenie zaistniało na 40 różnych wydarzeniach w Polsce i za granicą, do których można zaliczyć udział w 4 targach branżowych, 7 warsztatach szkoleniowych, 14 spotkaniach biznesowych oraz 15 konferencjach, kongresach i seminariach.

 

Stowarzyszenie zorganizowało 3 spotkania dla swoich członków, na których wymieniali się oni między sobą doświadczeniami, kontaktami oraz rozmawiali o synergiach handlowych. Polska Grupa Motoryzacyjna wygenerowała w 2019 roku 270 różnych informacji prasowych z czego 62 w pismach tradycyjnych oraz 208 publikacji internetowych. Zgodnie z szacunkami firmy Press Service monitorującej rynek prasy w Polsce równowartość reklamowa tych działań wynosi około 2,7 mln zł.

Rok 2019 był dla nas bardzo intensywny nie tylko w działaniach promujących stowarzyszenie, ale także takich które mają zapewnić jego finansowanie na najbliższe lata. Śmiało możemy więc powiedzieć, że to był dla nas bardzo udany rok. Przygotowaliśmy także strategię działania całego Klastra PGM na kolejne lata, która uwzględnia określenie celów strategicznych i celów operacyjnych. Mam nadzieję, że będzie to dla nas mapa drogowa działań, które będą równie skuteczne jak te w roku 2019.

Prezes Stowarzyszenia Polska Grupa Motoryzacyjna - Adam Sikorski

 

Stowarzyszenie PGM wchodzi w rok 2020 z konkretnymi planami w kilku kluczowych obszarach.

 

W obszarze zarządzania jednym z celów strategicznych będzie reprezentacja interesów polskich producentów motoryzacyjnych wobec administracji publicznej, w tym bliska współpraca z Ministerstwem Rozwoju, Kancelarią Prezydenta RP, Polską Agencją Inwestycji i Handlu czy z Krajową Izbą Gospodarczą.

 

W obszarze marketingu głównym celem będzie budowanie marki i pozyskiwanie dla członków PGM nowych klientów i rynków.

 

W obszarze technologii i innowacji stowarzyszenie będzie stawiało na optymalizacje procesowe i podnoszenie innowacyjności w pracach badawczo rozwojowych. W tym celu przewiduje się zaangażowanie PGM w kilka projektów europejskich, w czym z pewnością pomocna będzie nawiązana współpraca z EACN czyli europejską organizacją zrzeszającą klastry motoryzacyjne.

 

Natomiast w obszarze finansów PGM nastawia się na optymalizacje kosztowe u swoich członków, np. poprzez tworzenie grup zakupowych oraz pozyskiwanie funduszy zewnętrznych.

 

Szczegółowe plany na rok 2020 wraz z podsumowaniem roku 2019 Polska Grupa Motoryzacyjna opublikowała na swojej stronie internetowej.

 

Źródło: PGM

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).