Wraz z nowym rokiem swoją inaugurację ma sezon sportów motorowych. Trasa 43. edycji Rajdu Dakar – tak jak poprzednio – prowadzi przez pustynne bezdroża Arabii Saudyjskiej. Do tej arcytrudnej rywalizacji stają także motocykliści. Wśród nich – z numerem startowym 12 – jest Xavier De Soultrait reprezentujący HT Rally Raid Husqvarna Racing.
Podobnie jak w poprzednich edycjach, tak i teraz na jego kombinezonie widnieje logo Philips. Udzielone wsparcie marki nie kończy się jedynie na działaniach marketingowych.
Pustynia kojarzy się z miejscem, w którym jasno świeci słońce przez co widoczność powinna być niemal idealna. Problemy zaczynają się z nadejściem burzy piaskowej, a taką mini jej wersję tworzą jadący na czas zawodnicy Rajdu Dakar. Dlatego niezwykle ważnym elementem przy konfiguracji pojazdu do startu jest wybór odpowiedniego oświetlenia. Należy też pamiętać, że przygotowania do startu, koniec etapów czy prace serwisowe prowadzone są także w nocy.
Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips - Wioletta Pasionek
Motocykl Husqvarna FR 450 Rally został więc wyposażony w najnowsze retrofity Philips LED Ultinon Pro9000. Poza kompaktową budową i ulepszonym systemem chłodzenia charakteryzują się one także jasnym (o 250 proc. w porównaniu do wymaganego prawem minimum) światłem. Temperatura barwowa wynosi 5800 K, a gwarantowana żywotność do pięciu tysięcy godzin.
Już dziś retrofity LED stanowią idealny zamiennik, jeden do jednego, żarówek halogenowych. Jednocześnie zapewniają nieporównywalny skok w efektywności oświetlenia. Na tyle duży, że przed dopuszczeniem do użytku na drogi publiczne wymagają przeprowadzenia żmudnego procesu homologacji. Można za to używać ich na torach zamkniętych, a takim miejscem jest między innymi trasa Rajdu Dakar. Dla nas będzie to kolejna okazja do testów retrofitów w niespotykanych na co dzień warunkach drogowych.
- Wioletta Pasionek
Z retrofitów Philips LED Ultinon Pro9000 skorzystają także mechanicy teamu HT Rally Raid Husqvarna Racing. Wyposażono w nie towarzyszące pojazdy serwisowe. Alternatywą dla nich są żarówki halogenowe Philips X-tremeVision Pro150. To jedna z rynkowych nowości wprowadzonych w 2020 roku. W porównaniu do poprzedniej generacji zapewniają jaśniejsze (o 150% względem wymaganego prawem minimum) światło o temperaturze barwowej 3400 K.
Philips wspiera także mechaników teamu Husqvarna. Mają oni do dyspozycji kompletną gamę lamp warsztatowych. Ich wspólną cechą są diody LED, które nawet przy kilkugodzinnej pracy, także po zmroku, pozostają neutralne dla ludzkiego wzroku. Nie mniej ważny jest bezprzewodowy system zasilania z ponownym ładowaniem poprzez port usb. No i odporność obudowy na uszkodzenia mechaniczne, zalania oraz najdrobniejszy pył.
- Wioletta Pasionek
Źródło: Philips