Jeśli dla kogoś priorytetem jest wytrzymałość, powinien ograniczyć się do żarówek markowych producentów, ale w podstawowych specyfikacjach, oferujących zazwyczaj nie więcej niż „+30% światła”. Jeśli ktoś oczekuje wyraźnej poprawy jasności światła lub wydłużenia jego wiązki, musi pogodzić się z nieco niższą żywotnością żarówek. W przypadku gamy Philips wszystkie parametry są bardzo dokładnie oznaczone na opakowaniach i dodatkowo zasygnalizowane odpowiednią kolorystyką.
Philips oferuje obecnie 6 podstawowych rodzajów żarówek halogenowych. Różnią się one jasnością emitowanego światła, temperaturą barwową i żywotnością. Znajomość tych różnic ułatwia precyzyjne dopasowanie nowych żarówek do indywidualnych potrzeb.
Gamę otwiera model o podwyższonej wytrzymałości z opakowaniem w kolorze zielonym. O ile standardową żywotność żarówki halogenowej szacuje się na poziomie 750 godzin, o tyle w przypadku modelu EcoVision, przewidywana żywotność to nawet 1500 godzin, czyli dwukrotnie dłużej. Temperatura barwowa tego oświetlenia to standardowe 3100 K. Żarówki te Philips poleca do samochodów, w których dostęp do reflektorów jest utrudniony, lub kierowca chce do minimum ograniczyć czynności obsługowe w swoim pojeździe. Żarówki LongLife EcoVision w zielonych opakowaniach to także najlepszy wybór do samochodów, w których dość często przepalają się żarówki z powodu podwyższonego napięcia na kostkach zasilających (chodzi o modele, które takie napięcie mają seryjnie, mimo, że są sprawne technicznie).
Żarówki Vision dostępne w opakowaniach w kolorze pomarańczowym oferują o 30% więcej światła, zachowując całkiem niezłe parametry wytrzymałościowe (do 600 godzin pracy). Mówimy tu zatem o lepszym oświetleniu przy zachowaniu wytrzymałości zbliżonej do poziomu standardowego. To zatem bardzo uniwersalna propozycja dla wszystkich, którzy sporo podróżują w trudnych warunkach oświetleniowych, ale jednocześnie nie chcą zbyt wiele wydawać na żarówki.
Fioletowy kolor opakowania i aż 60% więcej światła przy wciąż wysokiej wytrzymałości (do 500 godzin pracy). W przypadku tej żarówki efekt poprawy oświetlenia będzie wyraźnie widoczny, ale wciąż pozostajemy w rozsądnym przedziale cenowym i na wysokim poziomie wytrzymałości.
Wiązka światła dłuższa nawet o 70 m, a światło jaśniejsze do 150%. To już typowa, tuningowa żarówka w turkusowym opakowaniu, która wyróżnia się w zasadzie w każdej kategorii – oprócz wydłużonego zasięgu i zwiększonej jasności ma też wyraźnie bielsze światło o temperaturze barwowej 3400 K.
Bezkompromisowy model o wyjątkowych parametrach. Granatowe opakowanie chroni żarówkę, która emituje światło o temperaturze barwowej 3500 K. Jasność tego światła jest aż o 200% większa w porównaniu z żarówką standardową, a zasięg wiązki jest dłuższy nawet o 80 m. W przypadku tego modelu duża moc ogranicza żywotność do ok. 250 godzin, co i tak jest doskonałym parametrem w zestawieniu z konkurencją i jasnością emitowanego światła.
Ta żarówka w niebieskim opakowaniu ma wyjątkowe cechy. Emituje do 60% więcej światła, ale ma temperaturę barwową 4200 K, która jest w zasadzie niespotykana wśród tradycyjnych halogenowych żarówek. Białe światło daje „ksenonowy efekt” i sprawia, że cały oświetlany obszar jest bardziej wyrazisty. Mimo tak wyśrubowanych parametrów żarówki WhiteVision Ultra wytrzymują ok. 350 godzin.
Wielu kierowców zastanawia się jak to możliwe, że przy zachowaniu homologacji i utrzymaniu dopuszczalnej mocy żarówek halogenowych możliwe są tak duże zmiany parametrów świecenia.
W przypadku żarówek Philips poprawa oświetlenia osiągana jest m.in. poprzez zastosowanie inaczej zbudowanego żarnika, który przy tym samym zasilaniu żarzy się mocniej niż ten w standardowej żarówce. Poprawę wydajności zapewnia w ich przypadku także inna kompozycja gazów w bańce, co chroni żarnik przed wypaleniem. Oślepianie innych kierowców oraz ewentualny nadmiar lumenów redukuje się filtrami na bańce żarówek – zazwyczaj są to paski w kolorze niebieskim.
Samochodowe żarówki halogenowe Philips są wykonane z wysokiej jakości szkła kwarcowego. Ma ono lepsze parametry optyczne i wytrzymałościowe od szkła tradycyjnego. Są to m.in. wysoka przezroczystość i niska dyspersja co oznacza, że po przejściu przez szkło wiązka białego światła pozostaje biała i nie rozszczepia się na „tęczę”. Kwarcowa bańka jest także w stanie wytrzymać także ogromne szoki termiczne.
Źródło: Philips