Philips wprowadza kolejne typy retrofitów II generacji | MOTOFAKTOR

Philips wprowadza kolejne typy retrofitów II generacji

Retrofity to bez wątpienia oświetlenie przyszłości, które już dziś jest w sprzedaży. Philips rozszerzył właśnie ich ofertę o odpowiedniki typów H1, H11 i HIR 2 drugiej generacji.

Niezmiennie dominującym rodzajem oświetlenia samochodowego, także w nowo wyprodukowanych modelach, są żarówki halogenowe. Najpopularniejsze typy to H4 i H7, których parametry świetlne wciąż są udoskonalane. Ich konstruktorzy zbliżają się jednak do granicy technologicznej tych produktów. Nowymi rozwiązaniami są między innymi żarówki halogenowe H18 i H19, które Philips oferuje na pierwszy montaż. Warto jednak postawić już pytanie – co dalej?

Na przestrzeni ostatnich dekad w motoryzacji zachodzą coraz szybsze zmiany. Współczesne samochody mają coraz lepsze osiągi, a do tego systematycznie rośnie ich liczba na drodze. Obrazu dopełnia wciąż pokaźny park starszych pojazdów, które jeszcze przez wiele lat będą użytkowane. Zachodzi więc pilna potrzeba zapewnienia im nowoczesnych rozwiązań, równoważących różnicę wieku, które w prosty sposób można zamontować w miejscu oryginalnych części. Jednym z takich pomysłów w zakresie oświetlenia są retrofity.

Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips - Wioletta Pasionek

 

Sprawne światła pojazdu to podstawa bezpieczeństwa na drodze. Jednak równie ważne są ich parametry użytkowe. Nie bez przyczyny pojawiały się coraz nowsze rozwiązania, jak opatentowane przez Philips w latach 90. lampy ksenonowe czy popularne obecnie diody LED. To właśnie na nich zbudowano retrofity, które bezpośrednio można montować w gniazdach lamp wykorzystujących żarówki halogenowe.

 

Philips oferuje takie źródło światła od kilku lat, a podczas ubiegłorocznej edycji Automechanika we Frankfurcie zaprezentowano ich drugą generację. Teraz do gamy retrofitów H4 i H7 dołączają typy H1, H11 i HIR2. Ich przeznaczeniem są reflektory główne oraz światła przeciwmgłowe.

Retrofity Philips wyróżniają się chłodnym, białym światłem o temperaturze barwowej 5800 K. Jednocześnie są do 250 procent jaśniejsze w porównaniu do wymaganego przepisami minimum dla żarówek halogenowych. Efekt oślepiania został wyeliminowany dzięki zastosowaniu unikalnej technologii Philips SafeBeam. Ich żywotność określono na 12 lat eksploatacji.

 

Tak wydajny system oświetlenia wytwarza wysokie temperatury, które mogą uszkodzić diody LED, skrócić żywotność działania lamp lub też niekorzystnie wpłynąć na emitowaną barwę światła. Użycie retrofitów Philips nie wymaga jednak stosowania dodatkowych rozwiązań w tym zakresie. Każdy z nich został zintegrowany z pasywnym AirFlux i aktywnym AirCool układem chłodzenia. W modelach samochodów wyposażonych w sygnalizację przepalonej żarówki może zajść konieczność użycia opcjonalnych adapterów Philips CANbus.

 

Katalog Philips obejmuje także kompletny zestaw retrofitów do oświetlenia pomocniczego oraz tylnych lamp. Zgodnie z aktualnymi przepisami homologacji nie można ich stosować do oświetlenia pojazdów na drogach publicznych. Inaczej jest w przypadku oświetlenia wnętrza kabiny – w niej bez przeszkód już teraz można wymienić tradycyjne żarówki na retrofity. To efektywny sposób na „odmłodzenie” wnętrza samochodu.

 

Źródło: Philips

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).