Wstępnie zmontowany zespół łożysk i piasty ma zapewniać szybkość oraz łatwość montażu. Ponad to, konstrukcja ta ma pozwalać uniknąć luzu między piastą a tarczą hamulcową, poprawiając osiągi i wydłużając przebiegi bez konieczności wymiany zespołu piasty.
Wstępnie zamontowany zespół łożysk i piasty Preset Hub umożliwia szybką i bezpieczną wymianę zespołu piasty, znacznie zmniejszając ryzyko wystąpienia błędów montażowych w porównaniu do sytuacji, gdy łożysko i piasta montowane są oddzielnie. W tym momencie jest to najpopularniejsze rozwiązanie montażowe w ciężarówkach poruszających się po europejskich drogach. Rozwiązanie SKF charakteryzuje się takim samym luzem osiowym, jak części OEM oraz mniejszą stratą napięcia wstępnego. Ponad to, taka konstrukcja eliminuje możliwość zanieczyszczenia smaru, co ma fundamentalne znaczenie w kontekście bezawaryjnej pracy łożyska.
SKF - Tomasz Ochman
Jeśli chodzi o montaż zespołu Preset Hub, w zastosowaniach do modeli VOLVO i Renault, rozwiązanie SKF, jak podaje producent, umożliwia pasowanie na wcisk tarczy hamulcowej i piasty, a tym samym ich współpracę z zerowym luzem.
Luz pomiędzy tarczą hamulcową i piastą może prowadzić do ich uszkodzenia, poprzez powstanie ruchu obrotowego pomiędzy nimi. Dlatego też montaż tarcz hamulcowych w tych pojazdach odbywa się poprzez wciskanie ich na zespół piasty.
Do procedury montażu zalecana jest ręczna prasa, której należy używać zgonie z zaleceniami producenta.
Zalecenia montażowe oraz nowe referencje dotyczą tarcz hamulcowych montowanych na piastach SKF VKHC 5908, 5909, 5910, 5911 (SKF), odpowiadającym numerom OE: 85105696, 85107753, 7485107753, 85114470, 85111789, 7421022433 dla samochodów VOLVO i Renault.
Źródło: SKF