Przedstawiciele LKQ Europe tak komentują to niezwykle udane i inspirujące wydarzenie, które miało miejsce w dniach 1-2 lipca br.: „Zatrudniając ponad 27 000 pracowników w 21 krajach Europy, LKQ Europe regularnie obsługuje 700 000 klientów poprzez sieć 1100 oddziałów. W 2018 r. firma osiągnęła przychody w wysokości około 4,6 mld euro.”
LKQ Europe, jako spółka zależna LKQ Corporation z siedzibą w USA, jest wiodącym dystrybutorem części zamiennych na rynku motoryzacyjnym w Europie. LKQ Europe reprezentują renomowane grupy regionalne: Euro Car Parts, Sator Group, Rhiag Group, Elit, AutoKelly i STAHLGRUBER Group, a także specjalizująca się w recyklingu spółka Atracco. LKQ posiada również mniejszościowy udział w spółce Mekonomen ze Szwecji.
Na pierwszą konferencję menedżerów LKQ Europe w Wembley zaproszono 250 dyrektorów najwyższego szczebla. Miejsce wydarzenia nie tylko przywołuje ducha pracy zespołowej i mistrzowskich zmagań. To właśnie w Wembley w roku 2011 rozpoczęła się europejska historia sukcesu LKQ.
Biorący udział w wydarzeniu goście honorowi – obecny Prezes Zarządu i Pierwszy Dyrektor Generalny korporacji LKQ Joe Holsten oraz Dyrektor Generalny Nick Zarcone dzielili się z uczestnikami swoimi cennymi uwagami. Sponsorami konferencji byli ważni partnerzy biznesowi LKQ Europe, m.in.: Schaeffler, Hella, Mahle, Varta.
Impulsem do organizacji konferencji była świadomość zmian zachodzących na rynku i potrzeba odpowiednio wcześniejszego przygotowania się na nie, w myśl Darwinowskiej zasady, że to nie najsilniejsze czy największe, ani nawet nie najinteligentniejsze gatunki wygrywają, ale te, które najlepiej potrafią stawiać czoła zmianom.
Uczestnicy konferencji dyskutowali nad najważniejszymi trendami i sposobami adaptacji do nich oraz możliwościami ich wykorzystania w ciągłym doskonaleniu oferty dla klientów LKQ. W opinii LKQ kluczowe zmiany obejmują: konsolidację rynku, strategie producentów pojazdów, pojawienie się nowych dystrybutorów skoncentrowanych na obecności w Internecie, rosnący niedobór wykwalifikowanych mechaników, przetwarzanie danych pojazdów i wpływ nowych technologii – od samochodów autonomicznych po pojazdy elektryczne.
Dyrektor Generalny LKQ Europe John Quinn podkreślił potrzebę konieczności zaakceptowania zmian:
Nie możemy zakładać, że nadchodzące lata będą takie same jak poprzednie, ponieważ obecnie zmiany zachodzą o wiele szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Trzeba zatem potrafić przewidzieć te zmiany i działać! W konieczności adaptacji do zachodzących zmian LKQ musi dostrzec dla siebie olbrzymią szansę dynamicznego kształtowania niezależnego rynku części zamiennych, z korzyścią dla naszych klientów, pracowników i akcjonariuszy.
Dyrektor Generalny LKQ Europe - John QuinnUczestnicy konferencji byli zgodni co do tego, że kluczem do sukcesu jest stawianie na pierwszym miejscu dobra klientów. Powinno się to odbywać przez udzielanie klientom pomocy w zrozumieniu zmieniającego się środowiska i strategicznym poruszaniu się po nieustannie ewoluującym rynku.
Arnd Franz, Dyrektor Operacyjny LKQ Europe, apelował do uczestników konferencji
Musimy zaoferować naszym klientom – warsztatom mechanicznym – wszystko, czego potrzebują do sukcesu w biznesie – serwis, wsparcie, sprzęt i szkolenia w zakresie zagadnień wynikających ze zmian technologii. Musimy rozwijać LKQ, aby móc zapewnić naszym klientom rozwiązania, które pozwolą im być konkurencyjnymi. Powinniśmy wspierać ich w sieciach logistycznych, które zapewnią im elastyczność i szybkość działania dla ich klientów. Musimy dostarczyć im rozwiązania, na których będą mogli polegać ich klienci końcowi.
Dyrektor Operacyjny LKQ Europe - Arnd FranzGość honorowy konferencji Nick Zarcone, Dyrektor Generalny LKQ Corporation, zwrócił uwagę uczestników na fakt, że troska o pracowników będzie w przyszłości sprawą równie ważną jak potrzeby klientów.
Musimy przyciągnąć tych najbardziej utalentowanych, którzy podzielają nasze wartości. Powinniśmy też wesprzeć pracowników w przyjęciu nadchodzących zmian, jednocześnie nigdy nie tracąc z oczu klientów, którzy zawsze powinni pozostać w centrum uwagi.
Dyrektor Generalny LKQ Corporation - Nick ZarconeJoe Holsten, współzałożyciel i Prezes Zarządu LKQ Corporation, skorzystał z okazji, żeby podkreślić ważną rolę zaufania w relacjach. Jego słowa nabierają szczególnej wagi w kontekście obecności w LKQ najlepszych firm w sektorze, z których każda wnosi własną kulturę, po to, żeby wspólnie przenieść LKQ Europe na wyższy poziom – ‘One LKQ’ – ‘LKQ Razem’:
Zaufanie jest kluczem do bycia liderem w biznesie – zaufanie do siebie, dostawców, zarządzających najwyższego szczebla i zaufanie naszych klientów do nas. I właśnie to zaufanie musimy zdobywać każdego dnia.
współzałożyciel i Prezes Zarządu LKQ Corporation - Joe HolstenŹródło: ELIT Polska