Pierwsze opony z indeksem HL w portfolio Pirelli | MOTOFAKTOR

Pierwsze opony z indeksem HL w portfolio Pirelli

Pirelli zaprezentowało swoje pierwsze opony z indeksem nośności High Load dedykowane pojazdom BEV, HEV i SUV.

Nowy typ opon posiada indeks HL (high load – wysokie obciążenie) na ścianie bocznej, by wskazać na ich zdolność utrzymania 20% większej masy w porównaniu do standardowych opon, a także 6-9% większej masy niż opony z indeksem XL tego samego rozmiaru.

Samochód Lucid Air z oponami P Zero HL o technologiach Elect i PNCS

Samochód Lucid Air będzie pierwszym pojazdem, który zostanie wyposażony w nowe opony HL Pirelli. Ten nowy, luksusowy elektryczny sedan będzie produkowany i sprzedawany w Stanach Zjednoczonych już w tym roku, a dedykowane dla niego opony Pirelli P Zero będą dostępne w następujących rozmiarach: HL 245/35R21 99 Y XL na przedniej osi oraz HL 265/ 35 R21 103 Y XL na tylnej osi. Zgodnie ze strategią Pirelli „Perfect Fit”, opony P ZERO dla samochodu Lucid Air zostały stworzone we współpracy z producentem samochodu, by w pełni sprostać wymaganiom jakości. W celu umożliwienia identyfikacji tego konkretnego modelu stworzonego dla amerykańskiego producenta, opony będą posiadać na bokach oznaczenie „LM1”.

Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań technicznych zawsze było bardzo ważne dla Pirelli. Uwaga, którą poświęcamy nowym formom przyjaznego dla środowiska transportu, prowadzi nas teraz ku technologii, która jest w stanie przewidzieć przyszłe oczekiwania producentów samochodów dla ich nowych pojazdów elektrycznych i hybrydowych, które wymagają coraz bardziej wyspecjalizowanego działania opon.

Starszy Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju oraz Cyber Security przedsiębiorstwa Pirelli - Pierangelo Misani

Samochód Lucid Air reprezentuje przełom technologiczny pod względem wydajności i efektywności. Nowe opony Pirelli HL są integralną częścią tego osiągnięcia.

Starszy Wiceprezes ds. Produktu i Główny Inżynier w Lucid Motors - Eric Bach

 

Te zrobione na zamówienie opony P ZERO będą wspierane przez technologie Elect i PNCS Pirelli. Pirelli Elect oferuje niższy opór toczenia w celu zwiększenia zasięgu oraz zmniejszony hałas dla maksymalnego komfortu. Technologia Pirelli Elect zakłada sprostanie wymaganiom elektrycznej skrzyni biegów oraz strukturę zdolną do utrzymania masy zestawu akumulatorów.

 

Dodatkowo, opona w tej technologii wykonana jest ze specjalnej mieszanki materiałów zapewniającej przyczepność. Aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort wnętrza, technologia PNCS składająca się ze specjalnego materiału dźwiękochłonnego umieszczonego w oponie pomaga stłumić wibracje powietrza, które mogłyby dostać się do wnętrza pojazdu.

 

Źródło: Pirelli

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).