Pionowa kolumna ciężarówek w spocie Volvo Trucks | MOTOFAKTOR

Pionowa kolumna ciężarówek w spocie Volvo Trucks

Aby zademonstrować siłę i wytrzymałość swoich nowych ciężarówek, Volvo Trucks zbudowało z nich kolosalną 15-metrową i 58-tonową wieżę.

W branży pojazdów ciężarowych wprowadzenie na rynek nowej maszyny to wielkie przedsięwzięcie, ale jednoczesne wprowadzenie czterech jest w zasadzie niespotykane. Odnawiając swoją ofertę ciężarówek o dużej ładowności, Volvo Trucks zastosowało całkowicie nowe podejście.

 

Akcja tego niezwykłego filmu rozgrywa się w nocy. Zaczyna się od ujęcia wieży z pojazdów ciężarowych jako olbrzymiego monolitu lśniącego w oddali. W kolejnych scenach w tle pojawiają się wilki i przebitka na kierowcę-kobietę. Kiedy film, wśród efektów dymów i świateł, osiąga moment kulminacyjny, widzimy, że mężczyzną stojącym na szczycie wieży jest sam Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Film został udostępniony w przeddzień oficjalnej europejskiej premiery samochodów ciężarowych o dużej ładowności, obejmującej Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX. Te cztery modele stanowią około dwóch trzecich dostaw Volvo Trucks.

To największa z dotychczasowych premier w Volvo Trucks. Będzie mieć ogromny wpływ na rentowność i zdolność naszych klientów do konkurowania zarówno w biznesie, jak i o najlepszych kierowców. Znam pracę na wysokich stanowiskach, ale sesja zdjęciowa na wieży z pojazdów ciężarowych była niewątpliwie niezwykłym wydarzeniem. Powiedzmy, że do fizycznych wysokości podchodzę z pewnym szacunkiem. Jestem przyziemnym facetem.

prezes Volvo Trucks - Roger Alm

 

Film został nakręcony pod koniec 2019 roku w ośrodku doświadczalnym pod Göteborgiem w Szwecji, rodzinnym miastem Volvo. Zarówno wieża z pojazdów ciężarowych, jak i efekty wizualne są prawdziwe, włącznie z dymem i światłami, co widać na materiale o kulisach powstawania filmu.

Zaprojektowanie i zbudowanie wieży oraz zapewnienie bezpieczeństwa jej prowadzenia zajęło około miesiąca. Było to możliwe dzięki wytrzymałemu budowlanemu pojazdowi ciężarowemu, Volvo FMX, i jego 38-tonowej osi zespolonej, która wytrzymała masę pozostałych pojazdów. Jednak wymagało to także jazdy ze stałą prędkością i w jednym kierunku, co zawdzięczamy technologii Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo i doświadczonemu kierowcy.

inżynier w Volvo Trucks i członek zespołu inżynierów pracującego przy wieży - Markus Wikström

 

Źródło: Volvo Trucks

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).