Pirelli rozszerza gamę opon całorocznych z technologią Seal Inside | MOTOFAKTOR

Pirelli rozszerza gamę opon całorocznych z technologią Seal Inside

Pirelli rozszerzyło swoją ofertę opon całorocznych z technologią Seal Inside o nowe rozmiary.

Nowe rozmiary opon wielosezonowych dla stale rosnącego rynku

W ciągu ostatnich trzech lat nastąpił duży wzrost zainteresowania konsumentów w całej Europie oponami całorocznymi – rynek ten wręcz podwoił się w latach 2016-2019. Pirelli rozszerza gamę całorocznych opon o 22 nowe rozmiary bieżników Cinturato All Season Plus i Scorpion Verde All Season SF na obręcze od 16 do 19 cali.

 

Na rynku dostępne są także modele z technologią Seal Inside – systemem Pirelli, który pozwala kierowcom kontynuować jazdę nawet po przebiciu opony. Dzięki wprowadzeniu nowych rozmiarów marka Pirelli będzie w stanie pokryć blisko 90% perspektywicznego rynku opon całorocznych.

Opony całoroczne wraz z tradycyjnymi oponami letnimi i zimowymi

Opony zimowe są nadal zalecane do samochodów o większej mocy i tych, które są eksploatowane w ekstremalnych warunkach zimowych. Oferta całoroczna Pirelli została opracowana z myślą o osobach, które pokonują mniejsze przebiegi, głównie w mieście i wolą używać tylko jednego kompletu opon przez cały rok, bez konieczności dokonywania sezonowej zmiany.

 

Wszystko zależy więc od tego, w jaki sposób kierowca ma zamiar jeździć i eksploatować swój samochód. Popyt na opony całoroczne znacznie wzrósł w całej Europie, a ogumienie tego typu ma zapewniać równowagę między charakterystyką opony letniej a specjalizacją opony zimowej.

Cinturato All Season Plus

Opona Cinturato All Season Plus, do samochodów z kołami od 15 do 20 cali, jest przeznaczona dla osób, które jeżdżą głównie po miastach, nie martwiąc się o pogodę. Ta ewolucja oryginalnej serii Cinturato All Season korzysta ze specjalnego kierunkowego wzoru bieżnika, który ma optymalizować odprowadzanie wody przez dwa szerokie kanały podłużne i rowki boczne, ograniczając tym samym wystąpienie zjawiska aquaplaningu. Innowacyjna konstrukcja oznacza również zmniejszony poziom hałasu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu.

 

Kolejną charakterystyczną cechą nowej Cinturato All Season Plus są lamelki 3D. Konstrukcja ta ma na celu zminimalizowanie ruchu klocków bieżnika, aby zagwarantować lepszą wydajność podczas hamowania i pokonywania zakrętów. Dzięki temu profil zużycia opony ma być bardziej równomierny, a jednocześnie wydłużać ma się żywotność ogumienia. Podczas opadów śniegu lamelki otwierają się i chwytają śnieg, zapewniając przyczepność z nawierzchnią drogi. Sprawia to, że Cinturato All Season Plus ma nie tylko oznaczenie M + S, ale również symbol płatka śniegu z trzema szczytami górskimi – znak będący potwierdzeniem pełnego bezpieczeństwa w zimowych warunkach.

Scorpion Verde All Season SF

Pirelli oferuje również model Scorpion Verde All Season SF, zaprojektowany dla kierowców SUV-ów i crossoverów. Jest to opona doskonale sprawdzająca się zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Na jej boku znajdziemy oznaczenie M + S oraz płatka śniegu z trzema szczytami górskimi, gwarantujący bezpieczeństwo w zimowe dni. Specyficzna konstrukcja wzoru bieżnika i bloków zapewniać ma doskonałe prowadzenie zarówno na śniegu, jak i na mokrej nawierzchni oraz doskonałą przyczepność i stabilność boczną. Dopełnieniem atrybutów tej opony ma być długa żywotność, niska emisja hałasu i niskie opory toczenia, pomagające zmniejszyć zużycie paliwa.

Carrier All Season

Uzupełnieniem oferty opon całorocznych jest opona Pirelli Carrier All Season przeznaczona do samochodów dostawczych. Opona ta ma być bardzo łatwa w prowadzeniu, ma mieć długą żywotność, niskie opory toczenia i doskonałe osiągi w każdych warunkach. Co więcej osiągi na mokrej nawierzchni mają stawiać oponę Pirelli Carrier All Season w czołówce klasy. Opona ta również posiada oznaczenia M + S i płatka śniegu, aby zagwarantować wydajność w umiarkowanych warunkach zimowych.

Technologia Seal Inside: Nie martw się o przebicia

Pirelli Cinturato All Season Plus i Scorpion Verde All Season są również dostępne z technologią Seal Inside, która pozwala kierowcom kontynuować jazdę po przebiciu opony bez utraty ciśnienia w przypadku uszkodzeń do czterech milimetrów. Jest to zasługą zastosowania specjalnej warstwy szczeliwa po wewnętrznej stronie opony, które natychmiast otacza wszelkie ciała obce przebijające oponę i zapobiega w ten sposób utracie ciśnienia.

 

Po usunięciu przedmiotu szczeliwo dodatkowo wypełnia powstały otwór. Szczeliwo pokryte jest z kolei specjalną folią, która dodatkowo chroni je jeszcze przed założeniem opony na koło. Technologia Seal Inside zapewniać ma niezawodność samochodu, gwarantując osiągi w każdych warunkach i chronić przed utratą ciśnienia w oponie.

Technologia Run Flat

Opony całoroczne Scorpion Verde są również dostępne z opcją Self-Supporting Run Flat firmy Pirelli, która ma gwarantować bezpieczeństwo idące w parze z wrażeniami jakie daje
w trakcie jazdy. Opony te są specjalnie zaprojektowane, aby utrzymać stabilność samochodu w przypadku przebicia opony, umożliwiając kierowcom bezpieczne przejechanie kolejnych 80 kilometrów z maksymalną prędkością 80 km/h. Działać ma to dzięki wzmocnieniom wbudowanym w ścianę boczną opony, które mają być w stanie utrzymać ciężar samochodu, a także przenieść siły na niego działające – nawet przy całkowitym braku ciśnienia w oponach.

 

Źródło: Pirelli

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).