To już trzeci raz, kiedy Pirelli sponsoruje Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Alpejskim, po imprezach w Saint Moritz w 2017 i Are w 2019. Pirelli jest także sponsorem Włoskiej Federacji Sportów Zimowych i Mistrzostw Świata w hokeju na lodzie IIHF. Ścisły związek między Pirelli a sportem nie ogranicza się jednak tylko do sportów zimowych.
Świadczy o tym trwające od ponad 25 lat partnerstwo z Interem Mediolan, a także współpraca z zespołem Luna Rossa podczas tegorocznej 36. edycji Regat o Puchar Ameryki. Nie należy przy tym zapominać o różnych dyscyplinach motorsportu, w których Pirelli prezentuje swoje technologie opon. Od Formuły 1, przez Rajdowe Mistrzostwa Świata po World Superbikes – we wszystkich tych seriach Pirelli jest wyłącznym dostawcą opon.
W świecie lodu i śniegu Pirelli jest również reprezentowane przez bogatą ofertę opon zimowych, które według deklaracji producenta sprawdzają się ekstremalnych warunkach, na przykład w klimacie alpejskim. Samochody o większej mocy Pirelli wyposaża w opony P Zero Winter, które są opracowywane wspólnie z producentami samochodów. Jest to zgodne ze strategią Pirelli „perfect fit”, która oznacza, że każdy model samochodu ma szytą na miarę oponę dostosowaną do jego osiągów.
Opony Pirelli Winter Sottozero 3 są przeznaczone do samochodów segmentu premium i zapewniać mają im wysokie osiągi, podczas gdy Cinturato Winter są przeznaczone do samochodów miejskich, małych SUV-ów i crossoverów. Dla większych SUV-ów i crossoverów najnowszej generacji dostępne są opony Scorpion Winter, natomiast Carrier Winter jest skierowany do samochodów dostawczych i lekkich pojazdów ciężarowych.
Pirelli jest partnerem Audi, które sprowadziło do włoskiej Cortiny flotę samochodów elektrycznych na oponach zimowych Pirelli. Oprócz hybryd typu plug-in – Audi A6, A7 i Q5, na drogach wokół Cortiny zobaczymy w pełni elektryczny model e-tron i e-tron Sportback – również w wersji S. Audi zaprezentowało na Mistrzostwach Świata w Narciarstwie Alpejskim również swój nowy prototyp e-tron GT – bezemisyjnego grand tourer’a, dla którego Pirelli wyprodukowało zarówno letnie, jak i zimowe opony z oznaczeniami Elect.
Skrót ten oznacza pakiet technologii opracowanych specjalnie w celu uzupełnienia charakterystyki samochodu elektrycznego, zapewniając mu natychmiastową przyczepność przy ogromnym momencie obrotowym, niskie opory toczenia w celu zmaksymalizowania zasięgu oraz obniżony poziom hałasu przekładający się na komfort jazdy i ochronę środowiska.
Mistrzostwa Świata w narciarstwie odbywają się w tym roku za zamkniętymi drzwiami, ale Pirelli otworzy je wirtualnie dla kibiców za pośrednictwem swoich centralnych kanałów w mediach społecznościowych, pozwalając entuzjastom sportów zimowych chłonąć całą atmosferę włoskiego wydarzenia. Gwiazdy ze świata sportu i rozrywki będą towarzyszyć fanom marki Pirelli podczas wycieczki za kulisy imprezy, zapewniając im wyjątkowe spojrzenie na śnieżną rywalizację.
Źródło: Pirelli