Znajdujemy się obecnie w historycznym momencie dla całego rynku motoryzacyjnego, w którym producenci samochodów obrali kierunek w stronę elektromobilności. Zgodnie z domeną i wartościami naszej marki, które mówią o znaczeniu drobnego elementu łączącego pojazd z nawierzchnią, jestem przekonany, że jego istota jest nieoceniona dla dalszego rozwoju rynku. Wysoka moc i moment obrotowy tracą znaczenie bez ich właściwej kontroli – powiedział Marcin Wieteska, Country Manager, Pirelli w Polsce.
Podczas Konwentu poruszone zostały najważniejsze rynkowe trendy w Polsce i Europie oraz kwestie związane ze zmianą zachowań konsumenckich i postrzeganie opon pod względem przykładania uwagi do jakości i skuteczności działania produktów.
Oficjalne przedstawicielstwo Pirelli w Polsce zostało założone w 1992 r. Od tego momentu firma rozpoczęła budowanie zespołu nad Wisłą oraz sieci partnerów handlowych. W 1994 r. pojawiła się pierwsza reklama telewizyjna włoskiej marki opon, która podkreślała skuteczność opon zimowych w trudnych warunkach pogodowych. Stała praca nad wizerunkiem i budowanie świadomości wśród klientów pozwoliły Pirelli osiągnąć czołową pozycję w segmencie opon homologowanych o wysokich osiągach.
Pirelli kładzie duży nacisk na rozszerzanie portfolio produktów homologowanych według filozofii „Perfect Fit”, której nadrzędnym celem jest stworzenie idealnej synergii pomiędzy oponami i samochodem. Najnowsze osiągnięcia technologiczne pozwalają inżynierom firmy na tworzenie cyfrowych modeli opon, które mogą dokładnie skalibrować i przetestować przed zbudowaniem ich fizycznego prototypu. Taka metodologia jest szybsza, bardziej zrównoważona i znacznie wydajniejsza od tradycyjnego procesu produkcji. Zapewnia też Pirelli możliwość precyzyjnego zdefiniowania opon zgodnie z dokładną specyfikacją producenta pojazdu, a następnie przetestowania ich wirtualnie, oszczędzając zarówno czas, jak i surowce naturalne.
Wraz z rosnącym segmentem samochodów elektrycznych w Polsce, pojawia się coraz większe zapotrzebowanie na dedykowane opony zdolne poradzić sobie z wyższym momentem obrotowym i zwiększoną masą tych pojazdów. Oznaczenie ELECT na ścianie bocznej identyfikuje opony Pirelli opracowane specjalnie dla pojazdów elektrycznych i plug-in o wysokich osiągach, zgodnie ze strategią “Perfect Fit”. Obecnie Pirelli dysponuje 189 homologacjami ELECT i jest to najszersza oferta wśród opon skierowanych na pierwszy montaż.
Oczywiście rozwój elektromobilności to jeden z kluczowych kierunków rozwoju branży, ale nie jedyny. Bardzo ważnym obszarem, w który Pirelli inwestuje znaczące środki w rozwój cyfryzacji opon. Opona, jest to jeden z najważniejszych elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, który musi ściśle współpracować z innymi systemami bezpieczeństwa pojazdu – dodaje Marcin Wieteska.
Technologia Pirelli Cyber Tyre reprezentuje przyszłość stojącą przed oponami, które zapewnią inteligentnym samochodom dodatkowy zmysł. Za ich pomocą samochody mają być w stanie zidentyfikować i przewidywać potencjalne niebezpieczne sytuacje drogowe, takie jak utrata przyczepności czy zjawisko aquaplaningu. Sprawić ma to, że elektroniczne systemy wspomagające kierowcę, będą mogły interweniować z wyprzedzeniem. Pierwszym seryjnym zastosowaniem tego zaawansowanego rozwiązania jest McLaren Artura – hybrydowy supersamochód wyposażony w technologie zapewniające bezpieczeństwo i przyjemność z prowadzenia, w tym m.in. opony wyposażone w czujniki stale monitorujące i przesyłające dane w czasie rzeczywistym do komputera samochodu.
W 2022 roku Pirelli zaprezentowało gamę nowych modeli opon z rodziny Scorpion, linii opon dedykowanych specjalnie dla pojazdów segmentu SUV. Obejmuje ona nowe bieżniki letnie, zimowe, jak i rosnący z roku na rok segment opon całorocznych. Jest to naturalna konsekwencja wprowadzania do produkcji nowych materiałów i technologii, a także troski o środowisko naturalne poprzez zmiany surowców w łańcuchu dostaw. Segment produktów skierowanych do samochodów typu SUV jest kluczowy dla dalszego rozwoju portfolio marki Pirelli i wyznacza obrany kierunek przez włoską markę, która planuje zwiększenie udziału w segmencie opon w rozmiarach większych lub równych 18 cali.
Gościem specjalnym tegorocznej edycji Konwentu był ambasador marki Pirelli – Kajetan Kajetanowicz, który w rozmowie z komentatorem F1 – Mikołajem Sokołem, zdradził trochę więcej szczegółów na temat przyszłorocznych planów startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Spotkanie uświetnił koncert wybitnego polskiego piosenkarza Krzysztofa Zalewskiego oraz występ magika gwiazd, znanego z programu „Mam Talent” – Iluzjonisty Y.