Oponę Cinturato All Season SF3 zaprojektowano za pomocą wirtualnych narzędzi. Oferować ma ona wysoki poziom kontroli hamowania w różnych warunkach pogodowych. Wszystkie rozmiary dostępne w gamie uzyskały najwyższy stopień oceny A na europejskiej etykiecie w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni. Kontrolę na śniegu ma gwarantować oznaczenie 3PMSF, które identyfikuje opony certyfikowane do ekstremalnych warunków zimowych. Na suchych nawierzchniach Cinturato All Season SF3 ma zapewniać stabilność, komfort akustyczny i opór toczenia zbliżony do letniej opony. Wszechstronność opony została potwierdzona przez niezależne testy Dekra przeprowadzone w Niemczech, które określiły Pirelli Cinturato All Season SF3 jako „najlepszą w swojej klasie pod względem hamowania na suchych, mokrych i śnieżnych nawierzchniach łącznie„. Nowa Cinturato została również doceniona przez certyfikacyjne organy TÜV SÜD, które przyznały jej „Znak Wydajności„, dzięki jej pełnej mocy w różnych warunkach na drodze.
Opona Pirelli Cinturato All Season SF3 dziedziczy od swojego poprzednika technologię adaptacyjnego bieżnika z lamelami 3D, które zostały teraz ulepszone, aby zapewnić lepszą przyczepność na śniegu przez cały okres eksploatacji opony. W miarę zużycia opony, lamele mają zmieniać swoją formę z linii prostej w zygzak, zwiększając powierzchnię zdolną do zatrzymywania śniegu pomimo zmniejszenia głębokości bieżnika. Lamele mogą również otwierać się i zamykać w zależności od energii przechodzącej przez oponę – mają być zdolne do przejścia z konfiguracji zimowej w znacznie sztywniejszy i bardziej zwarty wzór letni, co ma poprawiać wydajność hamowania, przyczepność i precyzję jazdy. Szersze rowki i ostrzejsze kątyw porównaniu z poprzednią generacją mają również przyczyniać się do poprawy osiągów na śniegu. Te cechy dodatkowo korzystnie wpływać mają na odprowadzanie wody, zmniejszając ryzyko aquaplaningu. Ta optymalizacja stosunku ląd-woda ma poprawiać także komfort: cała gama opon Pirelli Cinturato All Season SF3 uzyskuje ocenę „A” lub „B” w kategorii hałasu na europejskiej etykiecie.
Ewolucja wzoru bieżnika stała się możliwa dzięki innowacjom w użytych materiałach. Zazwyczaj szersze rowki pogarszają optymalne osiągi w warunkach letnich. Jednakże, jak zapewnia Pirelli, zastosowany w oponie Cinturato All Season SF3 związek chemiczny potrafi zrównoważyć sztywność, stabilność i reaktywność opony nawet przy wysokich temperaturach. Udowadniać ma to seria testów Dekra, które potwierdzają pozycję nowego Cinturato All Season SF3 w kategorii hamowania na suchej nawierzchni. Jednocześnie nowa opona ma być równie skuteczna zimą – związek chemiczny nie twardnieje w zimnie, co przyczyniać ma się do lepszej przyczepności. Wynikać ma to z zastosowania innowacyjnych składników: nowej mieszanki polimerów ze specjalnymi mikrostrukturami, które utrzymują wysoką mobilność w chłodzie, a jednocześnie odpowiednią sztywność w cieple, nowych żywic pochodzenia naturalnego, które zapewniać mają przyczepność przy niskich temperaturach oraz płynnych polimerów, które maksymalizują osiągi na śniegu bez utraty przyczepności na mokrej nawierzchni.
Wykorzystanie modelowania wirtualnego było fundamentalne podczas całego procesu projektowania, umożliwiając równoległe opracowywanie związków chemicznych i konstrukcji bieżnika, tak, aby ich charakterystyki współpracowały ze sobą, dążąc do osiągnięcia pożądanych rezultatów. Wirtualizacja umożliwiła również precyzyjną inżynierię rozłożenia fizycznych obciążeń na oponę. W rezultacie energia ma być rozprowadzana na powierzchni opony równomiernie, co przynosi szereg korzyści pod względem zużycia, hałasu i oporu toczenia. Wszystko to ma wpływać na zwiększenie przebiegu, poprawę komfortu jazdy oraz redukcję zużycia paliwa i związanych z nim emisji.
Opona Pirelli Cinturato All Season SF3 ma być dostępna w sprzedaży od kwietnia 2024 roku, w rozmiarach od 16 do 20 cali. Nowy produkt obejmuje także wybrane rozmiary z oznaczeniem Elect, wskazującym opony dedykowane pojazdom elektrycznym, zasilanym bateryjnie (BEV) i hybryd plug-in (PHEV). Dla pojazdów o wysokim środku ciężkości takich jak SUV-y, wymagających specyficznych cech opon, Pirelli oferuje gamę Scorpion w różnych wersjach sezonowych, w tym all-season.