Większość pojazdów zarejestrowanych w bazie CEP ostatniego dnia października to samochody osobowe. W czwartek 31 października zgłoszono ich aż 7105. Reszta to m.in. 199 motocykli, 56 motorowerów i 21 autobusów.
Najwięcej zarejestrowanych w październiku pojazdów – 165 041 – będzie jeździło na tablicach zwyczajnych. Z kolei indywidualne (np. te z imieniem) trafiły do właścicieli 374 pojazdów. W ubiegłym miesiącu w bazie CEPiK (Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców) przybyło też 29 samochodów osobowych z tablicami dyplomatycznymi. 174 pojazdy, w tym niemiecki ciągnik rolniczy Lanz Alldog z 1957 r., dostały zabytkowe tablice.
Podczas analizy danych z października w bazie CEPiK znalazły się wyjątkowe oldtimery. Przykład? Ford Phaeton z 1929 r. Nazwa modelu to tak naprawdę rodzaj otwartego nadwozia, bez jakiejkolwiek stałej ochrony pogodowej. Ten model był popularny w latach 1900-1930. Kolejny model z tego samego rocznika (1929 r.) to – produkowany do 1939 r. – LR2 francuskiej marki Rosengart. Oprócz nich pojawiły się również Citroen AC4 z 1930 r., rok młodszy Cadillac 370 A, czy motocykl Chief z Indian Company – rocznik 1934.
W ubiegłym miesiącu zarejestrowano 6055 jednośladów. Dokładnie 4430 motocykli i 1625 motorowerów.
Pod kątem liczby zarejestrowanych samochodów osobowych w rankingu województw tradycyjnie na podium: mazowieckie (25 126 pojazdów), wielkopolskie (15 070) i śląskie (13 921).
Ogólnie baza CEP wzbogaciła się o 44 603 samochody, które w tym roku zeszły z produkcyjnej taśmy. Top 3, jeśli chodzi o markę to: Skoda (6131), Toyota (5691) oraz Volkswagen (4296). 51 451 samochodów to auta z Niemiec. Polacy w październiku ściągali wozy przede wszystkim z krajów Unii Europejskiej, ale znalazły się też pojedyncze auta z Kuwejtu, Libii czy Izraela.
Tradycyjnie większość zarejestrowanych samochodów to benzyniaki. W październiku zarejestrowano ich 83 049. Tych zasilanych olejem napędowym przybyło 46 339 sztuk, a elektrycznych 164.
Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji