Mimo pandemii koronawirusa firma zrealizowała kilka strategicznych przedsięwzięć. Spośród wszystkich aktywności w 2020 roku, firma wymienia wydarzenia takie, jak:
Do oferty produktowej ELIT Polska dołączyły nowe, prestiżowe marki: MPM oils oraz ERA. Rozbudowany został również asortyment marki ELSTOCK.
Będąc członkiem grupy LKQ firma ELIT Polska posiada zaplecze pozwalające na to, aby zamówiony asortyment z magazynów w Czechach i Niemczech (Stahlgruber.DE, ELIT.CZ, AutoKelly.CZ) był dostarczany do klientów w ekspresowym tempie 48h. Powyższe liczby sprawiają, że oferta ELIT Polska jest najbardziej rozbudowana na polskim rynku.
Mimo trwającej pandemii firma ELIT Polska nie zaprzestała swoich działań związanych z rozbudową nowoczesnej sieci filii. Filia w Legionowie dołączyła do 53 filii dostępnych dla klientów biznesowych oraz indywidualnych w Polsce.
Przy zachowaniu wszelkich norm bezpieczeństwa, w tym roku zorganizowano 4 trasy RoadShow. ELIT ze swoim sprzętem skierowanym do właścicieli warsztatów był obecny w takich miastach jak: Zamość, Tarnów, Mysłowice oraz Radomsko. Klienci jak co roku mogli liczyć na fachowe porady w dobrze odpowiedniego asortymentu takich dostawców jak: Nortec, Textar, TengTools, Liqui Moly, Airpress, Magneti Marelli, Snap-on tools, Mighty Seven, NORFI.
COVID-19 niewątpliwie zmienił nawyki zakupowe wielu osób. Wychodząc naprzeciw nowym potrzebom firma stworzyła sklep dedykowany dla klientów detalicznych: sklep.elitpolska.pl, dzięki któremu każda osoba, bez wychodzenia z domu, może zamawiać produkty do wybranego oddziału ELIT Polska lub za pośrednictwem kuriera InPost.
W 2020 szczególnie ważne było podejście firm do pomocy skierowanej do klientów oraz innych podmiotów. ELIT Polska zaangażowała się w kilka akcji pomocowych m.in.:
Bezpieczeństwo pracowników i komfort jazdy to dwa główne powody, które wpłynęły na decyzję o wymianie floty na nową. Wśród zakupionych samochodów znalazły się również samochody hybrydowe, ponieważ celem firmy jest dążenie do zachowania zrównoważonego rozwoju otaczającego nas środowiska. Oprócz nowej floty, zainwestowano również w nowoczesny system pozwalający na monitorowanie ekologicznej jazdy wśród pracowników firmy.
Sprawnie działająca obsługa klienta to podstawa nowoczesnej firmy. W 2020 w ELIT Polska znaczenie rozbudowano dział call center tak, aby klienci firmy mogli otrzymać szybkie i merytoryczne odpowiedzi na swoje pytania. Celem działu jest maksymalne wsparcie klientów biznesowych podczas dokonywania zakupów.
Rok 2020 sprawił, że mimo niesprzyjających okoliczności zewnętrznych, poczuliśmy się silniejsi. Podjęliśmy wiele strategicznych dla rozwoju firmy decyzji: wprowadziliśmy nowe marki, zainwestowaliśmy w flotę aut hybrydowych, otworzyliśmy kolejne filie oraz podjęliśmy działania sprzedażowe w e-commerce. Wierzymy, że takie podejście zaprocentuje i pozwoli zwiększyć nasze przewagi konkurencyjne. Rozpoczęliśmy również prace nad kilkoma nowymi, kluczowymi projektami, które światło dzienne ujrzą w 2021 roku. W nowy rok wchodzimy z optymizmem i gotowością do działania. Nie bez znaczenia jest dla nas wsparcie płynące z grupy LKQ - największego dystrybutora części zamiennych na świecie.
Marketing Manager ELIT Polska - Anna Cebeńko
Źródło: ELIT Polska