Wszystkie trzy zespoły jeżdżące na oponach marki zaprezentowały się z bardzo dobrej strony. Nowa mieszkanka ogumienia na mokrą nawierzchnię sprawdziła się doskonale podczas opadów deszczu. Trzy sesje z samochodami w barwach Goodyear na prowadzeniu po drugim wyścigu sezonu to mocny sygnał i nadzieja na sukcesy w kolejnych rundach.
Zespół High Class Racing korzystał z wiedzy i doświadczenia Kenta Yamashita, japońskiego mistrza Formuły 3 z 2016 roku. Przez pierwszą godzinę brał udział w walce o prowadzenie, a następnie przekazał samochód w ręce Andersa Fjordbacha zajmując drugie miejsce. W drugiej godzinie wyścigu wyszedł na prowadzenie.
Jackie Chan DC Racing nie pozostawał daleko w tyle, a w kolejnym okrążeniu Will Stevens jechał za Fjordbachem i zajął drugie miejsce. Jota Sport stracił przewagę pole position w pierwszej walce, ale po odważnej szarży Antonio Felixa da Costy w połowie dystansu odzyskał czwarte miejsce.
Intensywna walka Fjordbach kontra Stevens była główną atrakcją trzeciej godziny. Po raz pierwszy samochody wyposażone w opony Goodyear jechały jako pierwsze i drugie w japońskiej rundzie mistrzostw świata, odkąd Michael Schumacher walczył z Jacquesem Villeneuve’em w Grand Prix F1 w 1997 roku.
Wkrótce potem żółta flaga na całym torze zastała High Class, Jackie Chan i Jotę na czterech najlepszych pozycjach. Pozostawały dwie godziny by dogonić lidera. Wkrótce po wznowieniu wyścigu Yamashita i Ho-Pin Tung pewnie wprowadzili samochody High Class i Jackie Chan na szczyt klasyfikacji. Zbiegło się to w czasie z krótkotrwałym pojawieniem się charakterystycznych na Fuji opadów deszczu, ale najnowsza mieszanka Goodyear typu slick utrzymywała ciepło w mokrych warunkach, pozwalając kierowcom jechać ostro i pewnie.
W finałowej godzinie rozgrywanej już na suchym torze, samochód High Class spadł w rankingu, pozostawiając Jota Sport i Jackie Chan w pierwszej trójce. Nieustanna szarża Jota Sport Oreca pozwoliła Anthony’emu Davidsonowi zapewnić sobie drugie miejsce. Na podium stanął również Tung.
Pozycja Joty na pole position i mocne drugie miejsce to duży krok naprzód w naszym powrocie. Zarówno Jackie Chan DC Racing, jak i High Class Racing były w stanie poprowadzić wyścig w przekonujący sposób. Dziękuję wszystkim trzem zespołom za wybór Goodyear. Wiele nauczyliśmy się podczas naszej pierwszej wizyty tutaj, co pomoże nam osiągnąć postęp w drodze do Chin w przyszłym miesiącu.
dyrektor Goodyear Racing - Ben Crawley
Kolejna runda FIA WEC odbędzie się 10 listopada w Szanghaju.
Źródło: Goodyear